کد خبر: ۲۵۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 26
ما معتقدیم که بیشترین خطرات در بخش‌های آی سی یو وجود دارد، چون با بیماران حاد تنفسی کرونا مواجه هستیم که در این بخش‌ها بستری و تحت مراقبت هستند
شفاآنلاین>سلامت>یک فوق تخصص ریه، وضعیت حضور کادر درمانی در مراقبت از مبتلایان به عفونت های حاد تنفسی کرونا را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، چند روزی است که کرونا به اولین دغدغه مردم بدل شده و نگرانی‌هایی نیز ایجاد کرده است. به طوری که استرس و اضطراب کرونا به مراتب بیشتر از خود بیماری، آزار دهنده شده است. شاید یکی از دلایل آن، عدم آگاهی دقیق مردم از این بیماری باشد. 

در عین حال، جدی گرفتن نکات بهداشتی که مسئولان وزارت بهداشت مدام بر آن تاکید و اصرار دارند، می‌تواند تا حدود زیادی ما را از این اضطراب و نگرانی دور سازد.

در این بین، گفته می‌شود که پای هر کسی به بیمارستان باز شود، حتماً گرفتار کرونا خواهد شد. در صورتی که کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران و…، در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و کار مراقبت از بیماران بد حال کرونایی را عهده دار شده‌اند.

مهرناز اسدی فوق تخصص ریه با حضور در یک برنامه تلویزیونی، گفت: من در بخش مراقبت‌های ویژه کار می‌کنم، جایی که بیشترین خطر ابتلاء وجود دارد.

وی افزود: ما معتقدیم که بیشترین خطرات در بخش‌های آی سی یو وجود دارد، چون با بیماران<patients> حاد تنفسی کرونا مواجه هستیم که در این بخش‌ها بستری و تحت مراقبت هستند.

اسدی ادامه داد: در بخش آی سی یو، با رعایت حفاظت فردی با بیماران در ارتباط هستیم و هیچ مشکلی هم برای من به وجود نیامده است.

وی افزود: در بخش آی سی یو، اگر بیمار بد حال شود مجبوریم مسیر مصنوعی برای تنفس بیمار ایجاد کنیم و همه این کارها، یعنی اینکه در ارتباط مستقیم با فرد مبتلا قرار داریم.

این فوق تخصص ریه با عنوان این مطلب که برای خودم تست کرونا انجام نداده‌ام و نخواهم داد، گفت: فکر می‌کنم این بیماری به شکل سرماخوردگی ساده بوده و خوب شده‌ام. ضمن اینکه نباید همه جا با ماسک حاضر باشم، چون نیازی نیست.

اسدی با اشاره به مراقبت ۲۴ ساعته از بیماران آی سی یو، افزود: احتمال انتقال بیماری از مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی کرونا خیلی بیشتر از ناقل سالم است.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: