کد خبر: ۲۵۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 19
محققان اکسیدروی نانو مقیاس را به وازلین اضافه کردند تا این ماده به عنوان یک ماده ضدپرتو فرابنفش عمل کرده و بتواند مانع از آسیب پوست شود
شفاآنلاین>سلامت>با توجه به آسیب‌های پرتو خورشید در مناطق گرمسیری برای پوست، اخیرا محققان یکی از شرکت‌های تعاونی فناور با استفاده از نانو اکسید روی وازلین‌هایی را به بازار معرفی کردند که علاوه بر خواص آنتی‌باکتریال، به عنوان یک ماده ضدپرتو فرابنفش عمل کرده و از پوست در برابر پرتوهای خورشید محافظت می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، یکی از شرکت‌های تعاونی چند منظوره با هدف استفاده از توانایی‌های بالقوه و گسترده بیماران هموفیلی و سایر افراد جامعه در فرآیند توسعه متوازن و پایدار اقتصادی ـ اجتماعی کشور و مشارکت پویا و فعال در سازندگی و گسترش اشتغال از طریق ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی ـ صنعتی، اقدام به ارائه محصولات با کیفیت داخلی و صادراتی آنها کرده است.

۱۰۰ درصد سهام این شرکت به بیماران هموفیلی اختصاص یافته است؛ از این رو تمامی درآمدهای حاصل از فعالیت‌های اقتصادی آن صرف اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری و تأمین هزینه‌های حمایتی، پیشگیری، درمانی و آموزشی بیماران هموفیلی می‌شود.

کالیبراسیون، نصب و تعمیر کنتور گاز و رگولاتور از جمله خدمات این شرکت تعاونی است. سالیانه بیش از یک میلیون دستگاه از انواع کنتور گاز و رگولاتور خانگی و صنعتی از سوی این شرکت نصب و یا تعویض می‌شود.

تولید انواع پارافین واکس از دیگر دستاوردهای این شرکت است. پارافین واکس از نیم تا یک درصد روغن، از یک تا ۳ درصد روغن، از ۳ تا ۵ درصد و پارافین واکس از ۵ تا ۷ درصد روغن از جمله این محصولات به شمار می‌رود.

تولید انواع وازلین بهداشتی و دارویی و پارافین واکس از دیگر دستاوردهای این شرکت است. گریدهای وازلین بهداشتی و دارویی شامل وازلین بهداشتی (۶۲۰)، ۴۲۲، ۵۲۲ و ۷۲۲ می‌شود.

اخیرا نیز این شرکت با استفاده از نانوذرات اکسیدروی اقدام به تولید وازلین‌هایی با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدپرتو فرابنفش کرده است.

در مناطق گرمسیری تابش آفتاب با شدت بالا می‌تواند آسیب‌های زیادی مانند ترک‌های پوستی منجر به زخم برای پوست بدن به همراه داشته باشد؛ از این رو استفاده از وازلین در این مناطق می‌تواند به حفاظت از پوست کمک کند.

این محققان اکسیدروی نانو مقیاس را به وازلین اضافه کردند تا این ماده به عنوان یک ماده ضدپرتو فرابنفش عمل کرده و بتواند مانع از آسیب پوست شود. اکسیدروی نانومتری مورد استفاده در محصول در این شرکت تولید شده است و نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزودن اکسیدروی موجب شده تا وازلین تولید شده پرتو فرابنفش را بلوک کرده و از این طریق از پوست محافظت خواهد کرد.

علاوه بر آن نانوذرات اکسید روی استفاده شده به عنوان ماده آنتی‌باکتریال عمل کرده و مانع از عفونت و زخم روی پوست می‌شود. بر این اساس اکسیدروی عملکرد دو منظوره داشته؛ هم مانعی برای پرتو فرابنفش است و هم خاصیت آنتی‌باکتریال دارد.

وازلین حاوی نانوذرات با ظرفیت ۳ تن در ماه تولید و به بازار عرضه می‌شود و این محصول در حال حاضر به کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی نظیر اردن و امارات متحده عربی صادر می‌شود.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: