کد خبر: ۲۵۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 18
دولت چین نسبت به شیوع این ویروس واکنش سریعی از خود نشان داد و فوراً سیستم سراسری را در زمینه بهداشت در کشور فعال و فراهم کرد، در این زمینه جدیدترین امکانات و اقدامات به کار گرفته شد
شفاآنلاین>سلامت>سفیر کشور چین در ایران گفت: تعداد بهبود یافتگان ویروس کرونای جدید در حال افزایش است و تاکنون حدود ۸ هزار نفر بهبود یافته از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

به گزارش شفاآنلاین، چانگ هوا، در دیدار مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت و کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونای جدید یک چالش بین المللی محسوب می‌شود، اظهار کرد: شیوع ناگهانی ویروس کرونای جدید برای دولت چین و جهان، چالش و نگرانی ایجاد کرده است. دولت چین در تلاش است که با این ویروس مبارزه کرده و از این چالش عبور کند.

چانگ هوا بیان کرد: دولت چین نسبت به شیوع این ویروس واکنش سریعی از خود نشان داد و فوراً سیستم سراسری را در زمینه بهداشت در کشور فعال و فراهم کرد، در این زمینه جدیدترین امکانات و اقدامات به کار گرفته شد.

وی گفت: شیوع این ویروس قابل کنترل بوده و در ۱۱ روز اخیر، آمار جدید ابتلاء در سایر استان‌های چین، رو به کاهش بوده است. تعداد بهبود یافتگان نیز در حال افزایش است و تاکنون حدود ۸ هزار نفر بهبود یافته از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. میزان مرگ و میر این ویروس در سراسر کشور چین ۲.۲ درصد است، اما به جز استان «ووهان»، میزان مرگ و میر، در سایر استان‌ها ۰.۵ درصد است.

وی عنوان کرد: این آمار نشان می‌دهد که دولت چین برای کنترل این ویروس در تلاش است تا آن را به طور کامل مهار کند. کشور چین مسئولیت خود را می‌شناسد و از ابتدای شیوع این ویروس، اطلاعات را به صورت شفاف در اختیار جهانیان قرار داده و از همکاری سایر کشورهای آسیایی نیز استقبال می‌کند.

وی گفت: تاکنون، تعداد مبتلایان در خارج از کشور چین کمتر از یک درصد و در عین حال، تعداد بهبود یافتگان در سایر کشورها نیز رو به افزایش است. برای مثال در کشور انگلیس ۹ مورد مبتلا به ویروس کرونای جدید شناسایی شد که ۸ مورد بهبود یافته اند.

وی ادامه داد: تلاش‌های دولت چین نه تنها برای سلامت مردم چین بلکه برای مردم کشورهای مختلف است، مسئولین سازمان جهانی بهداشت اقدامات دولت چین را مثبت ارزیابی کرده و معتقد هستند که دولت چین در مبارزه با این ویروس موفق خواهد شد.

چانگ هوا بیان کرد: در زمان‌های سخت دوستی واقعی مشاهده می‌شود در این بحران نیز دولت ایران به کشور چین کمک‌های زیادی کرده و کمک‌های پزشکی زیادی به چین ارسال کرد. معتقدم که در آینده نیز روابط دو جانبه ایران و چین توسعه پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مورد مبتلا به ویروس جدید در ایران مشاهده نشده است و طرف چینی هم بارها به مردم توصیه داده است که سفرهای غیرضروری را انجام ندهند در حال حاضر تعداد مسافران چینی در ایران بسیار کم است. بر این باورم که سیستم بهداشت ایران در این زمینه بسیار قوی است آمادگی کامل داریم که با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همکاری بیشتری داشته باشیم.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: