کد خبر: ۲۵۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 27
رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران با بیان اینکه تیم های نظارتی بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره بصورت شبانه روزی از رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی بازرسی می‌کنند از شهروندان خواست برای رسیدگی سریع به شکایات مردمی با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۱۰۰۵ تماس بگیرند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران اعلام کرد: در بازرسی‌های ۳ ماه اخیر این سازمان از واحدهای عرضه مواد غذایی و به ویژه رستوران‌های تحت نظارت در پایتخت بیش از ۱۵ تن انواع فرآورده های گوشتی فاسد ضبط و معدوم شده است.

به گزارش شفاآنلاین، مجید محمدیان شامگاه دوشنبه افزود: فرآورده های گوشتی یادشده شامل انواع گوشت قرمز و سفید بود که طی ماههای آبان، آذر و دی در مناطق مختلف شهر تهران کشف و معدوم شده است.

وی ارزش تقریبی فرآورده های گوشتی یادشده را اعلام نکرد.

رییس اداره دامپزشکی شهر تهران گفت: محموله های معدوم شده شامل انواع گوشت قرمز، مخلوط، مرغ منجمد، سنگدان مرغ و ماهی منجمد بود که تاریخ مصرف آنها گذشته و فاسد شده بود.

وی خاطرنشان کرد که این فرآورده ها به دلیل بالا بودن بار میکروبی و نداشتن شرایط ارگانولپتیکی (سلامتی از نظر دیدن، بوئیدن و چشیدن) قابل استفاده نبود و از چرخه مصرف انسانی خارج شده بود.

به گفته محمدیان، کشف این مواد فاسد در نتیجه شکایتهای مردمی و نیز، بازدیدهای مشترک با دستگاههای مرتبط مانند دانشگاههای علوم پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی رخ داده است.

وی تصریح کرد: در رسیدگی به تخلف مراکز عرضه و رستوران ها اولویت اول با شکایات مردمی است.

محمدیان گفت: با وجود آنکه مواد غذایی سرمایه ملی محسوب می شود و برای به ثمر رسیدن آنها مقدار قابل توجهی وقت و هزینه صرف شده است اما سلامت مردم بر این سرمایه ارجحیت دارد زیرا این سرمایه ها می تواند در نتیجه سهل انگاری و منفعت طلبی برخی افراد سودجو و فاقد دانش فنی، به کالایی مضر برای سلامت جامعه تبدیل شود.

رئیس اداره دامپزشکی<Veterinary Medicine> شهر تهران با بیان اینکه تیم های نظارتی بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره بصورت شبانه روزی از رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی بازرسی می‌کنند از شهروندان خواست برای رسیدگی سریع به شکایات مردمی با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۱۰۰۵ تماس بگیرند.

وی گفت: اداره دامپزشکی شهر تهران آمادگی دارد در کمترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی شکایات مردمی اقدام و با متخلفان برخورد قضایی کند.

بیش از پنج هزار رستوران، کترینگ، کبابی و جگرکی در سطح پایتخت وجود دارد که بصورت دوره ای و مستمر از سوی کارشناسان سازمان دامپزشکی و نهادهای مرتبط مورد بازدید و کنترل قرار می گیرند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: