کد خبر: ۲۵۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 21
خبرگزاری رویترز به نقل از مقام چینی گزارش داد که ویروس جدید کرونا به شهرهای مختلف چین از پکن پایتخت تا شانگهای گسترش یافته است و چهارمین مورد از ابتلا به این ویروس در خارج از مرزهای چین گزارش شده است
شفا آنلاین>سلامت>سازمان بهداشت جهانی همزمان با گسترش ویروس مرموز «کرونا» به شهرهای بیشتری در چین، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای بررسی این بحران شد.

به گزارش شفا آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام چینی گزارش داد که ویروس جدید کرونا به شهرهای مختلف چین از پکن پایتخت تا شانگهای گسترش یافته است و چهارمین مورد از ابتلا به این ویروس در خارج از مرزهای چین گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری چین، شینهوا، کمیسیون بهداشت ملی چین تایید کرده که این ویروس نوعی ذات الریه ایجاد می کند که قابل انتقال از یک فرد به فرد دیگری است.  

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین گفته که مهار این ویروس و حفظ جان مردم اولویت اصلی او را تشکیل می دهد.

مقام های سایر کشورهای  چهان از جمله در آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی، غربالگری مسافران از شهر ووهان را که اولین محل کشف این ویروس بود آغاز کرده اند.  

سازمان جهانی بهداشت ضمن درخواست برگزاری این نشست در روز چهارشنبه اعلام کرده که منبع حیوانی ظاهرا علت اصلی شیوع این ویروس است اما برخی از تماس انسانی نیز می تواند باعث انتقال این بیماری شود.

این سازمان مستقر در ژنو تاکنون توصیه ای درباره محدودیت سفر یا تجارت ارائه نکرده است.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین در سرمقاله خود نوشت: دولت چین اکنون باید همه اطلاعات را ارائه دهد و از تکرار اشتباهات درباره ویروس سارس خودداری کند. مقام های چین گسترش ویروس سارس را برای چند هفته مخفی نگه داشتند تا این که تعداد کشته ها افزایش سافت و شایعه هایی اشاعه یافت و از این رو مقامات مجبور شدند واگیر بودن  این ویروس را علنی کنند.

روزنامه محلی اسلیت نیوز آمریکا نیز نوشت: سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که نشستی را در سطح کارشناسی برگزار کرده تا در آن در این زمینه تصمیم گیری کند که آیا شیوع این ویروس را باید یک فوریت بهداشتی جهانی اعلام کند یا نه.

براساس گزارش رویترز، کره جنوبی روز دوشنبه اولین مورد ابتلا به این  ویروس را اعلام کرد و از این رو چهارمین مورد از شیوع این بیماری در خارج از مرزهای چین را نشان داد.

علائم ابتلا به این ویروس شامل تب و مشکلات تنفسی است، که به علائم ناشی از دیگر بیماری‌های تنفسی شباهت دارد و کار تشخیص را سخت می‌کند. تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در خارج از چین و در کشورهایی چون تایلند، ژاپن نیز گزارش شده است.

این ویروس تاکنون حدود ۳۰۰ نفر را آلوده کرده که دستکم ۶ نفر بر اثر مبتلا شدن به بیماری ناشی از این ویروس جان خود را در چین از دست داده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: