کد خبر: ۲۴۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020January 19
انسان‌های موفق یاد گرفته‌اند که بر توانایی‌ها و ویژگی‌های خود تکیه کنند؛ شخص موفق نقاط قوت و توانایی‌های خود را بهتر می‌شناسد، بنابراین تلاش می‌کند که نقاط قوتش را پرورش دهد؛ مهم‌ترین موضوع در رسیدن به موفقیت، داشتن هدف و برنامه‌ریزی ثابت و مشخص است.
شفاآنلاین>اجتماعی>یک روانشناس گفت: اشخاص برای اینکه به انسان‌هایی موفق تبدیل شوند، باید برخی ویژگی‌ها و صفات را در وجود خود پرورش دهند.

به گزارش شفاآنلاین، نسیم رزمخواه دکترای روانشناسی، درباره تعریف موفقیت، اظهار کرد: موفقیت تعریف واحدی ندارد و زمانی مفهوم پیدا می‌کند که فرد برای خود هدفی مشخص کرده که با رسیدن به آن هدف در  او احساس رضایت<Satisfaction> ایجاد کند؛ شخص همچنین باید مهارت‌های خود را بهبود ببخشد و نقاط ضعف خود را تقویت کند تا به انسانی موفق تبدیل شود.

او بیان کرد: انسان‌های موفق یاد گرفته‌اند که بر توانایی‌ها و ویژگی‌های خود تکیه کنند؛ شخص موفق نقاط قوت و توانایی‌های خود را بهتر می‌شناسد، بنابراین تلاش می‌کند که نقاط قوتش را پرورش دهد؛ مهم‌ترین موضوع در رسیدن به موفقیت، داشتن هدف و برنامه‌ریزی ثابت و مشخص است.

این دکترای روانشناسی افزود: یکی از کار‌هایی که افراد موفق انجام می‌دهند، حل کردن مسائل به شیوه‌های مختلف است؛ این اشخاص مسائل را از زوایای مختلف بررسی می‌کنند و از مشکلات فرار نکرده یا آنها را توجیه نمی‌کنند. اشخاص موفق هدفگرا و در عین حال انعطاف‌پذیر هستند؛ این افراد همچنین بلند پرواز بوده و تمایل دارند که کار‌های سخت را انجام دهند، روحیه رقابت آن‌ها بسیار بالاست و از اهداف خود پیروی می‌کنند.

ترس و تردید، بزرگترین دشمن موفقیت است 

رزمخواه تأکید کرد: بزرگترین دشمن موفقیت ترس و تردید است؛ افراد موفق نگرانی و بدبینی را کنار می‌گذارند و با اعتماد به نفس و انگیزه بالا به سمت اهداف خود حرکت می‌کنند، البته به این معنا نیست که احساس ترس نمی‌کنند، بلکه آنها اجازه نمی‌دهند، ترس بر آنها غلبه کند.

او تصریح کرد: افراد موفق به آرزو‌های خود احترام می‌گذارند و تنها کسانی که به اهداف خود به طور عمیق متعهد هستند، می‌توانند انسان‌هایی موفق باشند. از ویژگی‌های بارز اشخاص موفق این است که یاد گرفته‌اند در شرایطی که فشار کاری آنها بالاست یا اشتباهات مکرر می‌کنند، با روحیه‌ای مثبت با این تنش‌ها مواجه شوند و از اشتباهات خود درس بگیرند.

رزمخواه یادآوری کرد: افراد موفق خوش‌بین و مسئولیت‌پذیر بوده و در برقراری ارتباطات کلامی با دیگران بسیار توانمند هستند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: