کد خبر: ۲۴۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020January 18
بهتر است قبل از شکایت مواردی که به اهدا کنندگان خون یا بیماران مربوط است با پیشگیری و مصالحه و حالت محترمانه رفع و رضایت شاکی به بهترین نحو ممکن جلب شود
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، بر حل مشکلات حقوقی از طریق مصالحه طرفین تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، وضعیت اموال تملیکی، پرونده‌های در دست بررسی و مختومه، مسائل حقوقی و قضائی، فعالیت‌های مشورتی و پیشگیرانه از مواردی بود که در گفتگوی مدیرعامل سازمان انتقال خون با سرپرست دفتر حقوقی سازمان، مطرح شد.

پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، ضمن تشکر از زحمات کارکنان دفتر حقوقی سازمان، گفت: شما با راهکارهای حقوقی باری از دوش سازمان بر می‌دارید و امنیت سازمان انتقال خون<Blood> را فراهم می‌کنید.

وی به عدم شناخت کافی دست اندرکاران جامعه پزشکی نسبت به حقوق خود و بیماران اشاره و اظهار کرد: مردم از جنبه‌های مختلف حقوق خود آگاهی کافی ندارند و در حوزه‌های پزشکی و پرستاری نیز وضع همینطور است.

عشقی افزود: اطلاع یافتن از کاربردی‌ترین راهکار حقوقی و انجام اقدامات پیشگیرانه که در تخصص همکاران دفتر حقوقی است، مانع از بروز مشکلات بعدی خواهد شد.

وی گستره فعالیت این بخش را وسیع دانست و ادامه داد: دقت، هوشیاری و تخصص همکاران این دفتر در چگونگی اجرای صحیح قوانین و آئین نامه‌های به کارگیری نیروهای داوطلب، رعایت موازین حقوقی در حمل و نقل خون و فرآورده‌های آن و تدوین دقیق پیوست حقوقی تفاهم نامه، مزایده، مناقصه و قراردادها سرنوشت ساز است زیرا با یک کلمه ساده می‌توان یک حق را واگذار یا آن را سلب کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، نقش مذاکره و مصالحه را در دعاوی مهم دانست و خاطرنشان ساخت: بهتر است قبل از شکایت مواردی که به اهدا کنندگان خون یا بیماران مربوط است با پیشگیری و مصالحه و حالت محترمانه رفع و رضایت شاکی به بهترین نحو ممکن جلب شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: