کد خبر: ۲۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 15
شفاآنلاین-قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: خدمات شبکه های بهداشتی روستایی تغییر می کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ˈناصر کلانتریˈ  افزود: در گذشته خدمات بهداشتی و درمانی در شبکه های بهداشتی فقط به مادران و کودک (در کنترل یا افزایش جمعیت) ارائه می شد و بهداشت باروری مطرح بود اما با توجه به تغییر استراتژی پوشش همگانی و جامع سلامت، خدمات این مراکز به همه گروه های جنسی و سنی تعمیم می یابد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پیش از این خدمات روستایی فقط در حوزه بیماری های واگیر و واکسیناسیون بود اما مقرر شده تا این خدمات در حوزه بیماری های غیرواگیر به همه اقشار اعم از کودکان، زنان، مردان، جوانان، میانسالان و دانش آموزان ارائه شود.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: همچنین مقرر شده تا جامعیت خدمات در خانه های بهداشتی و درمانی روستایی نیز لحاظ شود و برخی خدماتی که تا به حال در مراکز بهداشتی و درمانی ارائه نمی شده ، ارائه شود.

کلانتری یادآور شد: خدمات رفتاری، اجتماعی، تغذیه و تحرک در بسته خدمات شبکه های بهداشتی و درمانی روستایی دیده شده و بزودی اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، تغییر خدمات بهداشتی و درمانی روستایی یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است.

کلانتری خاطر نشان کرد: منابع اعتباری اجرای تغییر خدمات در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت و از محل های اعتباری مختلف تامین شده است.

هم اکنون خدمات بهداشتی و درمانی روستایی در حدود دو هزار خانه بهداشت و درمان روستایی -که محیطی ترین واحد ارائه خدمت در نظام شبکه های بهداشتی درمانی کشور است - ارائه می شود.

در حال حاضر در این خانه های بهداشت و درمان روستایی، خدماتی از جمله مراقبت های مادر و کودک، مراقبت بارداری های پرخطر و انجام واکسیناسیون انجام می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: