کد خبر: ۲۴۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۸ - 2020January 04
هیچ خانه‌ای را در آلمان نمی‌توان یافت که در آن کیسه آب گرم وجود نداشته باشد. آلمانی‌ها برای التیام انواع درد‌ها به خصوص شکم درد از کیسه آب گرم استفاده می‌کنند. البته در سال‌های اخیر جایگزین‌های الکتریکی هم وارد بازار شدند
شفاآنلاین>سلامت>پرطرفدارترین روش‌های درمان سنتی در کشور آلمان با ویژگی‌های خاص را در این بسته جمع آوری کرده ایم.

به گزارش شفاآنلاین، اگرچه آلمان یک کشور صنعتی است و در علم پزشکی در سطح بالایی قرار دارد، اما مردم آن به هنگام بیماری <Sickness>از راه کار‌های سنتی هم استفاده می‌کنند. در این گزارش مجبوبترین دستورالعمل‌های سنتی به روش آلمانی‌ها را برایتان می‌گوییم.

۱. هیچ خانه‌ای را در آلمان نمی‌توان یافت که در آن کیسه آب گرم وجود نداشته باشد. آلمانی‌ها برای التیام انواع درد‌ها به خصوص شکم درد از کیسه آب گرم استفاده می‌کنند. البته در سال‌های اخیر جایگزین‌های الکتریکی هم وارد بازار شدند.
 
۲. آلمانی‌ها اعتقاد عجیبی به خاصیت زنجبیل برای رفع گلودرد و حالت تهوع دارند. از زنجبیل نه تنها در آشپزی استفاده می‌کنند بلکه قطعات کوچک آن را درون آب جوش می‌ریزند و به عنوان چای می‌نوشند.

 
۳. آن‌ها به هنگام گلو درد سیب زمینی خام به صورت کوبیده یا رنده شده را در پارچه‌ای می‌ریزند و دور گلو می‌پیچند.

۴. استفاده از حمام سونا موقع تب جایز نیست، اما آن‌ها معتقدند حمام سونا تنها سیستم دفاعی طبیعی بدن و سیستم گردش خون را تقویت می‌کند بلکه با عرق کردن در سونا سرماخوردگی نیز دفع می‌شود.

۵. جوراب پشمی؛ یکی از محبوبترین وسایلی است که آلمانی‌ها هنگام بیماری به آن رو می‌آورند. مردم این کشور با کوچکترین احساس لرز و سرماخوردگی خیلی سریع جوراب پشمی به پا می‌کنند.
 
۶. در آشپزخانه آلمانی‌ها انواع و اقسام چای‌های گیاهی را می‌توان یافت که از آن‌ها به عنوان دارو بهره می‌گیرند. چای گل ختمی سرشار از ویتامین C است و در کاهش فشار خون موثر است یا چای بابونه که عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد.

۷. مادربزرگ‌های آلمانی به محض سرماخوردن یکی از اعضای خانواده سوپ مرغ می‌پزند. این سوپ حاوی مقدار زیادی گوشت مرغ، سیر، فلفل و آبلیمو است که باید داغ خورده شود.

۸. آن‌ها با لیمو که منبع سرشار ویتامین C است به جنگ سرماخوردگی می‌روند.

۹. یک لیوان شیر داغ به همراه عسل هنوز هم در آلمان بهترین قرص خواب محسوب می‌شود. احتمالا با عسل سروتونین موجود در شیر که سبب بهبود خلق و خو و آرامش می‌شود، بهتر جذب بدن می‌شود و زمینه را برای خواب رفتن، آماده می‌کند.

۱۰ برای کاهش تب، پارچه‌ای را خیس کرده و دور پا می‌پیچند.

۱۱. برای کاهش درد نیش زنبور در آلمان از پیاز استفاده می‌شود. پیاز را از وسط نصف کرده و بر روی جای نیش می‌گذارند. این کار باعث خنک شدن، ضد عفونی کردن، جلوگیری از تورم و خارش حاصل از نیش زنبور می‌شود.


۱۲. رازیانه که در آلمان به آن (Fenchel Der) گفته می‌شود، نه تنها به عنوان ادویه در غذا بلکه از چای آن برای مقابله با نفخ معده و همچنین سرفه استفاده می‌شود.


۱۳. خاصیت مریم گلی (Der Salbei) سرد است که در درمان اسهال موثر است. این گیاه را در آب می‌جوشانند و ۱۲ دقیقه گذاشته تا جا بیفتد و روزی ۳ بار می‌نوشند.

۱۴. در این کشور برای مقابله با تب خال راه حل‌های جالبی ارائه می‌شود. آن‌ها کیسه چای سیاه راه پس از نوشیدن ۲ الی ۳ دقیقه روی تب خال قرار می‌دهند، زیرا تانن موجود در چای با ویروس تب خال مقابله می‌کند برخی افراد هم از خمیر دندان استفاده می‌کنند. (تانن به صورت بیولوژیکی در گیاهان وجود دارد تا از آن‌ها در مقابل آفات محافظت کند و با طعم تلخ و گسی که ایجاد می‌کند آفات را از گیاه دور نگاه می‌دارد).yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: