کد خبر: ۲۴۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۸ - 2020January 03
مصرف نان کامل و سبوس دار می‌تواند برای بدن انسان بسیار مفید باشد و حتی بیماری را از بدن دور کند ، اما اگر همین نان فاقد سبوس و حاوی جوش شیرین باشد؛ می‌تواند سلامتی را از انسان‌ بگیرد
شفاآنلاین>سلامت>مدیر یک شرکت دانش بنیان گفت: با تلفیق دانش و فناوری‌ بومی و به روز دنیا، نانی تهیه شده که بسیار سالم و مقوی است.

به گزارش شفاآنلاین، توانایی پویا ، مدیر یک شرکت دانش بنیان در تولید نان، اظهار کرد: با تلفیق دانش و فناوری‌ بومی و به روز دنیا، نانی تهیه شده است که مسئولان وزارت بهداشت آن را نانی بسیار سالم معرفی کرده اند. برای تهیه این نان، علم رباتیک را در خدمت سنت آورده ایم و بر سه اصل اساسی سرمایه گذاری خود را پایه گذاری کرده ایم.

او گفت: اصل اول، تهیه آرد کامل است که ما در قدم اول کشاورزان نمونه کشوری را یافتیم و آن‌ها را به کارخانه‌های تولید آرد <Flour>کامل معرفی کردیم. مرحله دوم تخمیر کامل آرد است؛ در پخت صنعتی اتاق تخمیر را احیاء کرده ایم و بیش از ۸۰ هزار نانوایی در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که متاسفانه اکثر آن‌ها فاقد اتاق تخمیر هستند؛ در آخرین مرحله با بهره گیری از علم رباتیک و تلفیق آن با سنت، توانسته ایم  این آرد سبوس دار و کامل را تهیه کنیم.

این مدیر شرکت دانش بنیان، درباره روش تهیه این نان گفت: دستگاه‌ها به طور اتوماتیک خمیر‌گیری را انجام و ظرف آرد را به اتاق تخمیر برده و بین ۳ تا ۴ ساعت که خواب خمیر طی شد به قسمت چانه گیری و در نهایت به قسمت پخت می‌رود. در قسمت پخت که نان وارد تنورمی شود؛ مطالعاتی زیادی انجام داده ایم و با اداره استاندارد هم بحث‌های زیادی انجام شد؛ حتی در خصوص حرارت غیرمستقیم هم آزمایشاتی انجام داده و در نهایت موفق به تولید سیستمی شده ایم که یک پله از آن بالاتر است که به صورت هوا پز عمل می‌کند.

توانایی پویا ادامه داد: تمام مراحل تهیه نان از تهیه خمیر تا پخت آن به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و همچنین پخت نان در تنور‌های گلی انجام می‌شود؛ چراکه  حفظ انرژی از مزیت تنور‌های خشت و گلی است.

او تصریح کرد: ۳۳ هزار خط، برنامه نویسی این خط تولید بوده است که با هم اندیشی چندین مهندس برق انجام شده است؛ این برنامه به صورت درون شهری طراحی شده است که نیاز به ایجاد کارخانه نباشد و در مساحتی ۱۰۰ متری نیز قابل پیاده سازی و عملیاتی است.

نان، ۷۰ تا ۸۰ درصد انرژی مورد نیاز ایرانی ها را تامین می‌کند

مردم ایران ۷۰ تا ۸۰ درصد انرژی مورد نیازشان را با مصرف نان بدست می‌آورند و از آنجایی که گندم غنی‌ترین غلاتی هست که در طبیعت یافت می‌شود، نان کامل و سالم و غذای بسیار مفیدی برای انسان ها است، زیرا بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی در این نعمت الهی وجود دارد.

مصرف نان کامل و سبوس دار می‌تواند برای بدن انسان بسیار مفید باشد و حتی بیماری را از بدن دور کند ، اما اگر همین نان فاقد سبوس و حاوی جوش شیرین باشد؛ می‌تواند سلامتی را از انسان‌ بگیرد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: