کد خبر: ۲۴۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۸ - 2020January 03
اگر آمریکایی‌ها امروز این حماقت را کردند، خارج از معادلاتی است که دنیا از ما دریافت کرد. به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی یک خودزنی و دیوانگی محض بود. فرمول‌های دنیا همه باور دارند که امروز نمی‌توان با ایران اسلامی درافتاد
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت با بیان اینکه به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی یک خودزنی و دیوانگی محض از سوی آمریکا بود، گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند ما جنگ‌طلب نیستیم اما اهل این هم نیستیم که تجاوزها را بی‌پاسخ بگذاریم و فرمول‌های دنیا همه باور دارند که امروز نمی‌توان با ایران اسلامی درافتاد.

به گزارش شفاآنلاین،سعید نمکی در مراسم سی‎‌و نهمین سالگرد شهدای حماسه هویزه که امروز جمعه، ۱۳ دی در یادمان این شهدا در هویزه برگزار شد، با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: تردیدی ندارم امروز برای او روز فلاح جاودانه بود. آخرین باری که این عزیز را دیدم در سیمای او اشتیاق به شهادت مشاهده می‌شد و این ویژگی مومنان خالص خدا و روح‌های بلند است.

 وی با اشاره به جایگاه بلند شهدای حماسه هویزه گفت: روزهای اول جنگ افتخار داشتم به نام شهید علم الهدی، اردوگاهی را برای اسکان آوارگان خرمشهر بر پا کنیم. روزهای زیادی را در این منطقه به یاد می‌آورم.

نمکی افزود: آخرین پیام زیارت نامه حضرت اباعبدالله(ع) که یکی از زیباترین شیوه‌های شیعیان است این است که می گویم «یا لیتنا کنا معکم فوز فوزا عظیما». امروز هم پیام ما به همه کسانی که فکر می‌کنند این بچه‌ها را از ما گرفتند و امروز سردار رشید اسلام؛ سردار سلیمانی را از ما گرفتند این است، ای کاش با شهدا بودیم و ای کاش لیاقت داشته باشیم در راهشان پا بگذاریم و آن را ادامه دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جبهه‌های ما مدرسه آموزش مدیریت و زندگی کردن جوانمردانه و آزادانه بود، افزود: دفاع مقدس ما یک دانشگاه بزرگ برای فرد فرد ما بود. این دانشگاه چند درس برای ما و چند درس برای بیرون از کشور داشت؛ اولین درسش برای ما این بود که اگر ما وحدت ملی داشته باشیم و همدل باشیم هیچ کس نمی‌تواند پشت ما را خم کند. تنها جنگ هشت ساله جهان که در آن میلیمتری از خاکش پس از جنگ بر سر میز مذاکره گرفته نشد، همین سرزمین بود و این همدلی و رشادت بچه‌ها نشان داد اگر این وفاق ملی را تحت بیرق ولایت نگه داریم از همه آسیب‌ها در امانیم.

وی ادامه داد: دومین درسی که از دانشگاه دفاع مقدس فرا گرفتیم، شیوه مدیریت مملکت به این گستردگی است. من این را به عنوان یک شیوه مدیریتی در وزارت بهداشت در اوج جنگ اقتصادی دشمن به کار گرفتم و امروز متوجه شدم که این شیوه چه‌قدر سودمند است. ما امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی را طی می‌کنیم. با استفاده از روش مدیریت دفاع مقدس میزان کمبود دارویی ما امروز، یک سوم مشابه سال قبل است. 

امسال در زمینه تجهیزات پزشکی و امکاناتی که در بیمارستان‌ها نیاز داریم و دشمن فکر می‌کرد از این راه به سرعت ما را به زانو در می‌آورد، خوشبختانه تا تیر و مرداد سال آینده ذخیره داریم. ما از همین شیوه تمسک به مدیریت دفاع مقدس استفاده کردیم.

نمکی در پایان سخنان خود درباره پیام دفاع مقدس برای بیرون از کشور گفت: اگر آمریکایی‌ها امروز این حماقت را کردند، خارج از معادلاتی است که دنیا از ما دریافت کرد. به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی یک خودزنی و دیوانگی محض بود. فرمول‌های دنیا همه باور دارند که امروز نمی‌توان با ایران اسلامی درافتاد. روزی دست پیداکردن به سلاح آرپی‌جی جزو محالات بود ولی امروز اگر ایران اسلامی اراده کند با پایگاه‌های شلیک موشکی که داریم همه به زانو درمی‌آیند. البته همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند ما جنگ‌طلب نیستیم اما اهل این هم نیستیم که تجاوزها را بی‌پاسخ بگذاریم. این بزرگترین درسی است که دنیا از دفاع مقدس ما گرفت.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: