کد خبر: ۲۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 14
شفا آنلاين-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هر بیماری که به بیمارستان مراجعه می‌کند در صورت بیمه نبودن به صورت کاملاً رایگان روی تخت بیمارستان بیمه می‌شود.
به گزارش شفا آنلاين،علیرضا رئیسی در سخنرانی پیش از خطبه جمعه 23 خرداد در مصلی جمعه بوشهر اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید کاری کنیم که بیمار جز دغدغه بیماری، رنج دیگری نداشته باشد و همچنین بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت توسط ایشان، اجرای برنامه تحول نظام سلامت در دولت با توجه به نیازی که در جامعه وجود داشت، بسته‌های سلامت تعریف و اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به شروع این طرح از نیمه اردیبهشت ماه در سراسر استان اضافه کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت که بیش از یک ماه از شروع آن می‌گذرد بیش از 9 هزار نفر در سطح استان از مزایای آن بهره‌‎مند شده‌اند.

رئیسی بیان داشت: 90 درصد خدماتی را که بیماران در بیمارستان‌های سراسر استان و کشور دریافت می‌کنند، توسط دولت پرداخت خواهد شد و نکته مهم این بسته عدم مراجعه بیمار به بیرون از بیمارستان برای تهیه خرید دارو و ابزار پزشکی است که در حال حاضر تمامی این وسایل در بیمارستان‌ها موجود و به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به امتیازات دیگر طرح تحول سلامت گفت: زایمان‌های طبیعی در تمامی بیمارستان‌های استان کاملاً رایگان بوده و هیچ مبلغی در این زمینه دریافت نمی‌شود.

وی افزود: بسته دیگر در دست اجراست در ارتباط با بیماری‌های صعب‌العلاج و نیازمند و بیماران سرطانی است که در که کمک‌های ویژه‌ای در این زمینه انجام خواهد شد.

این مقام مسئول درپایان خاطرنشان کرد: طرح ماندگاری پزشکان و حضور پزشکان در بیمارستان و بهبود وضعیت اقامتی بیمار(هتلینگ)، ابزار و لوازم بیمارستان‌ها از جمله مزایای طرح نظام سلامت است و به مرور زمان اجرا خواهد شد.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: