کد خبر: ۲۴۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 16
افرادی که رژیم غذایی مملو از گوشت قرمز و فرآوری شده، غذاهای سرخ شده، غلات تصفیه شده و محصولات لبنی پرچرب دارند سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به مشکل چشمی که به شبکیه چشم آسیب رسانده و بر بینایی مرکزی تاثیر می گذارد، قرار دارند.
شفاآنلاین>سلامت>محققان تاکید می کنند مصرف مواد غذایی سالم از قوه بینایی در دوره سالمندی محافظت می کند.

به گزارش شفاآنلاین، محققان دریافته اند افرادی که رژیم غذایی مملو از گوشت قرمز و فرآوری شده، غذاهای سرخ شده، غلات تصفیه شده و محصولات لبنی پرچرب دارند سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به مشکل چشمی که به شبکیه چشم آسیب رسانده و بر بینایی مرکزی تاثیر می گذارد، قرار دارند. به این عارضه «دژنراسیون ماکولا وابسته به سن» گفته می شود.

«شروتی دیگ»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه بافالو آمریکا، در این باره می گوید: «درمان دژنراسیون ماکولا عروقی و در مراحل آخر، بسیار تهاجمی و پرهزینه است، و هیچ درمانی هم برای نوع آتروفی آن وجود ندارد و در نهایت موجب نابینایی می شود. از اینرو پیشگیری از این عارضه چشمی بسیار مهم است.»

نتایج نشان می دهد الگوی رژیم غذایی غربی فاکتور پرخطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا است.

محققان در این مطالعه احتمال وقوع ابتلا به دژنراسیون ماکولا را در افراد به مدت ۱۸ سال تحت نظر داشتند.

تیم تحقیق، خودگزارش­دهی شرکت­کنندگان در مورد رژیم غذایی­شان را از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۵ بررسی کردند.

«امی میلن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در این مطالعه مشاهده کردیم افرادی که در ابتدای مطالعه مبتلا به دژنراسیون ماکولا نبودند یا بیماری شان در مراحل اولیه بود، و طبق گزارش خودشان رژیم غذایی ناسالم داشتند، در طول ۱۸ سال مطالعه با احتمال بالا نابینایی مواجه بودند.». مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: