کد خبر: ۲۴۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 29
نوسانات قیمت ارز متأسفانه تأثیر زیادی بر روی قیمت مواد اولیه و به خصوص دارو‌های وارداتی ایجاد کرده است و متأسفانه باید بگویم علی‌رغم اینکه ارز تخصیصی به دارو همان ارز دولتی است، اما قیمت داروی بیماران خاص و سرطانی بسیار زیاد است
شفاآنلاین>سلامت>شهریاری گفت: دولت برای رفاه بیشتر مردم در صورت توان باید یارانه بیشتری برای دارو و تجهیزات پزشکی در نظر بگیرد.

به گزارش شفاآنلاین،حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره نوسانات قیمت ارز، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و دستورالعمل‌های انجام گرفته، ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو و تجهیزات پزشکی برای امسال و سال بعد در نظر گرفته شده است و قاعدتا نباید قیمت دارو <medicine>افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: نوسانات قیمت ارز متأسفانه تأثیر زیادی بر روی قیمت مواد اولیه و به خصوص دارو‌های وارداتی ایجاد کرده است و متأسفانه باید بگویم علی‌رغم اینکه ارز تخصیصی به دارو همان ارز دولتی است، اما قیمت داروی بیماران خاص و سرطانی  بسیار زیاد است. صندوق‌های بیمه‌گر تنها مبلغ کمی از هزینه‌های دارویی را پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را به وسیله بیماران داده می‌شود.

شهریای تأکید کرد: دولت به خاطر رفاه مردم باید یارانه بیشتری برای دارو و به خصوص دارو‌های بیماران خاص و سرطانی در نظر بگیرد. امیدواریم موضوع حوزه سلامت به خصوص تأمین داروی بیماران خاص سرطانی در فصل بودجه مدنظر قرار بگیرد. کمیسیون بهداشت مجلس نیز نقطه نظر خودش را بعد از بودجه پیشنهادی در صورت نیاز ارائه می‌دهد.

او گفت: ارز نیمایی برای دارو و تجهیزات پزشکی باعث افزایش قیمت دارو می‌شود و این موضوع فشار زیادی به بیماران از نظر هزینه‌های تحمیلی و تجهیزات پزشکی وارد می‌آورد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: