کد خبر: ۲۴۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 29
چغندر قند دارای خواص متعددی برای کاهش وزن بوده و یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن این سبزی کالری کم و آب فراوان است علاوه بر این چغندر دارای پرووتئین و فیبر است که موجب حفظ وزن سالم و کاهش اشتها می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>چغندر قند را به دلیل وجود مواد مغذی‌ که باعث کاهش و حفظ وزن سالم می‌شود در رژیم غذایی خود قرار دهید.

به گزارش شفاآنلاین ، چغندر قند سبزی ریشه‌ای خوشمزه و محبوبی است که آن را در بسیاری از غذا‌های جهانی می‌توان استفاده کرد. چغندر قند سرشار از ترکیبات گیاهی مفید، مواد معدنی و ویتامین‌ها است که برخی از این ترکیبات و مواد معدنی دارای خاصیت‌های دارویی هستند به همین علت این سبزی خوشمزه را بهتر است در رژیم غذایی خود قرار دهید.

کاهش وزن
چغندر قند دارای خواص متعددی برای کاهش وزن بوده و یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن این سبزی کالری کم و آب فراوان است علاوه بر این چغندر دارای پرووتئین و فیبر است که موجب حفظ وزن سالم و کاهش اشتها می‌شود.

ضد سرطان
یکی از بیماری‌های کشنده سرطان است که با رشد غیر قابل کنترل سلول‌های بدن ایجاد می‌شود، وجود آنتی اکسیدان‌ها و خاصیت غیر التهابی چغندر قند باعث جلوگیری از سرطان‌ می‌شود، همچنین آزمایشات و تحقیقات نشان داده  که عصاره چغندر قند موجب کاهش تومور حیوانات نیز شده است.

کاهش التهابات
یکی از عوامل ایجاد کننده بیماری‌هایی همچون کبد چرب، سرطان، بیماری‌های قلبی و چاقی التهاب است. چغندر دارای رنگدانه‌هایی به نام بتالین هستند که خاصیت ضد التهابی دارند.

کنترل فشار خون
بیماری‌های قلبی مانند حملات و نارسایی قلبی، سکته‌های مغزی از رایج‌ترین علل مرگ در سراسر جهان هستند، فشار خون نیز یکی از این بیماری‌ها است، چغندر قند خام به علت وجود نیترات باعث کاهش فشار خون می‌شود و مصرف منظم آن برای کاهش فشار خون ضروری است.

افزایش عملکرد ورزشی
نیترات‌های غذایی می‌توانند عملکرد ورزشی را افزایش دهند به همین دلیل است که بیشتر ورزشکاران از چغندر قند استفاده می‌کنند تحقیقات و آزمایشات نشان می‌دهند نیترات با بهبود میتوکوندری‌های درون سلولی که مسئول تولید انرژی هستند عملکرد فیزیکی بدن را افزایش می‌دهند، همچنین خوردن چغندر قند در هنگام دوچرخه سواری و ورزش‌های وهوازی مانند پیاده‌روی، شناف طناب زدن و دویدن باعث افزایش عملکرد ورزشی و افزایش ۲۰ درصدی اکسیژن می‌شوند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: