کد خبر: ۲۴۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
در هر زایمان به ازای هر فرزند، چهار ماه از مرخصی زایمان به عنوان دوره تعهد تمام متخصصین عام یا خاص ( اعم از هیئت علمی و غیر هیئت علمی) قابل محاسبه است.
شفا آنلاین>سلامت>دیوان عدالت اداری با صدور حکمی اعلام کرد: ایام بهره‌مندی از مرخصی زایمان جزو دوره تعهد خدمت پزشکان متخصص دوره دستیاری پزشکی محسوب نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بند دوم بخشنامه‌ای به شماره 404؍100 مورخ 17 مرداد سال 94 اعلام کرده است: در هر زایمان به ازای هر فرزند، چهار ماه از مرخصی زایمان به عنوان دوره تعهد تمام متخصصین عام یا خاص ( اعم از هیئت علمی و غیر هیئت علمی) قابل محاسبه است.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پس از تبادل لایحه و دریافت پاسخ دفتر امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رسیدگی به این پرونده مبادرت به صدور رأی کرد که به شرح زیر است.

در رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است: با توجه به استدلال مصرح در رأی وحدت رویه شماره 1505 مورخ 30 مهر 1398 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه ایام بهره‌مندی از مرخصی زایمان جزو دوره تعهد خدمت پزشکان متخصص دوره دستیاری پزشکی محسوب نمی‌شود و با عنایت به اینکه در قوانین موضوعه اختیاری برای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش‌بینی نشده است تا بتواند مدتی از مرخصی زایمان پزشکان متخصص متعهد خدمت را به عنوان قسمتی از طول دوره تعهد خدمت احتساب کند، بنابراین بند 2 بخشنامه شماره 404؍100 مورخ 17 مرداد 94 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که 4 ماه از ایام مرخصی زایمان را به عنوان خدمت دوره تعهد کلیه متخصصین قابل محاسبه اعلام کرده است از این جهت که وضع چنین مقرره‌ای از شئون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب نمی‌شود و اساساً ایام بهره‌مندی از مرخصی زایمان به عنوان دوره تعهد خدمت قابل احتساب نیست، مستند به بند یک ماده 12 و ماده 18 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سا ل 1392 ابطال می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
0
بسیار ممنون از دیوان عدالت اداری که در راستای فرزند آوری نهایت همت خود را بکار بسته است!!!!! ستیز با جامعه پزشکی رویه نادرستی است که در پیش گرفته شده.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: