کد خبر: ۲۴۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
بخور شلغم باعث از بین رفتن میکروب‌ها و ویروس‌هایی که در فصل سرما بیشتر ظاهر می‌شوند، خواهند شد اما خوردن آن برای افرادی که مشکل گوارشی و کلیوی دارند، زیاد توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند موجب نفخ و دردهای شکمی شود.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی گفت: شلغم با توجه به خاصیت آنتی بیوتیکی طبیعی که دارد در فصل سرما بسیار مفید است.

به گزارش شفاآنلاین،جعفر غفارزاده متخصص طب سنتی، درباره فواید شلغم و لبو در فصل سرما اظهار کرد:‌ افراد می‌توانند در فصول سرد سال شلغم و لبو را در برنامه غذایی خود قرار دهند اما شلغم  بیشتر توصیه می‌شود، زیرا خاصیت آنتی‌بیوتیکی طبیعی زیادی دارد.

او در ادامه افزود: بخور شلغم باعث از بین رفتن میکروب‌ها و ویروس‌هایی که در فصل سرما بیشتر ظاهر می‌شوند، خواهند شد اما خوردن آن برای افرادی که مشکل گوارشی و کلیوی دارند، زیاد توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند موجب نفخ و دردهای شکمی شود.

غفارزاده بیان کرد: آب شلغم می‌تواند برای افرادی که نارسایی کلیوی دارند، مفید باشد زیرا به راحتی سم‌زدایی خواهد کرد. برگ شلغم آهن  و مقدار زیادی ویتامین C دارد که برای داشتن استخوان‌های قوی، دندان و موی سالم ضروری است. همچنین از نظر ویتامین K یا اسیدفولیک غنی است که برای کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی توصیه می‌شود.

او افزود: افرادی که جوش‌های عفونی دارند می‌توانند برای درمان، از آب شلغم خام استفاده کنند. می‌توان آب شلغم را با آب لیموی تازه به طور مساوی مخلوط کرده و هر روز به مدت دو هفته این نوشیدنی را مصرف کرد.  شلغم پخته برای رفع ورم  ناشی از نقرس نیز مفید است.

بهترین زمان مصرف شلغم
این متخصص طب سنتی گفت: شلغم گاهی اوقات می‌تواند برای افراد نفخ ایجاد کند، پس بهتر است خوردن آن قبل یا هنگام غذا نباشد، زمان مناسب مصرف شلغم بین دو وعده غذایی است، یک تا دو ساعت پس از خوردن غذا می‌توان شلغم را مصرف کرد. حتما در فصل سرما و هنگام سرماخوردگی از شلغم استفاده شود. مصرف شلغم به زنان باردار نیز توصیه می شود زیرا به دلیل داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی برای نوزادان مفید خواهد بود. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: