کد خبر: ۲۴۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 19
مسئولان اگر از قوانینی که در جهت کاهش مصرف مواد دخانی در کشور اتفاق است، مراقبت نکنند، در آینده ای نزدیک شاهد طغیان بیماری ها و سرطان های ناشی از مصرف مواد دخانی خواهیم بود.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به بیماری‌های ناشی از مصرف مواد دخانی در کشور، گفت: سالانه ۶۰ هزار نفر به دلیل مصرف دخانیات، جان خود را از دست می دهند.

به گزارش شفاآنلاین، بهزاد ولی‌زاده، به مضرات و آسیب های مصرف مواد دخانی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مصرف مواد دخانی در کشور منجر به بروز بیماری هایی می شود که نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان، هزینه برای نظام سلامت دارد.

وی با عنوان این مطلب که ۷۰ هزار میلیارد تومان ضرر اقتصادی مصرف دخانیات در کشور است، ادامه داد: هزینه‌ای که مصرف مواد دخانی به دولت تحمیل می کند، بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است.

ولی‌زاده با انتقاد از برخی تلاش ها برای تسهیل در مصرف مواد دخانی به خصوص قلیان در کشور، گفت: مسئولان اگر از قوانینی که در جهت کاهش مصرف مواد دخانی در کشور اتفاق است، مراقبت نکنند، در آینده ای نزدیک شاهد طغیان بیماری ها و سرطان های ناشی از مصرف مواد دخانی خواهیم بود.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که همه کشورها به سمت اقداماتی در جهت کاهش مصرف مواد دخانی می روند، افزود: ما نباید قوانینی وضع کنیم که منجر به تسهیل مصرف مواد دخانی در کشور شود.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: