کد خبر: ۲۱۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
‎قطعا با گسترش شبكه ایستگاه‌های این دوچرخه ها تا نزدیكی منزل، امكانِ استفاده كامل یا نسبی در سفرهای شهری از این دوچرخه‌ها بیش‌تر و بیش‌تر خواهد شد؛ هرجا می‌خواهید بروید همان‎جا رهایش كنید، به‌علاوه استفاده از آخرین امكاناتِ فن‌آوری، در اختیار گرفتن دوچرخه را هرچه سریع‌تر می‌سازد
شفا آنلاین>سلامت>چند روز بیش‌تر از افتتاح ایستگاه‌های دوچرخه اشتراكی در شهر تهران نمی‌گذرد، شروعی كه گویا پایان یك دوره طولانی آماده سازی و برنامه‌ریزی بوده و حالا هم در واقع آغاز یك آغاز است. گسترش تدریجی‌ای كه از دو منطقه تهران آغاز شده و قرار است ابتدا تمام تهران و سپس تمام كشور را زیر پوشش خود قرار دهد.

‎وقتی كه به «اَپ»، «سایت» و «تنظیمات» این دوچرخه‌ها دقیق می‌شوید، درمی‌یابید كه تلاش، انرژی و تعمق زیادی صورت گرفته است و آخرین فن‌آوری‌های دیجیتالی به‌كار رفته است تا استفاده از این دوچرخه‌ها هرچه راحت‌تر شود و با طبیعت شهر تهران سازگاری بیش‌تری داشته باشد.

‎وقتی دوچرخه را از ایستگاه برمی‌دارید لازم نیست آن‌را به‌جای خودش یا ایستگاه دیگری در شهر برسانید؛ می‌توانید آن را قفل و هرجا رها كنید. این نوعی نوآوری در خدماتِ چنین است كه احتمالا با در نظر گرفتن شیب تند شهر تهران اتخاذ شده است.(دو چرخه‌های اشتراكی در همه شهرها را باید در ایستگاه بعدی تحویل داد.)  می‌توانید در سراشیبی از آن استفاده و به‌هنگام بازگشت رهایش كنید، می‌توانید در مسافت‌های كوتاه، در سفرهای شهری به‌جای استفاده از تاكسی خطی و اتوبوس از آن استفاده كنید، می‌توانید به خانه ببرید قفل كنید تا پول حساب نكند فردا صبح با آن بیرون بروید.

‎قطعا با گسترش شبكه ایستگاه‌های این دوچرخه ها تا نزدیكی منزل، امكانِ استفاده كامل یا نسبی در سفرهای شهری از این دوچرخه‌ها بیش‌تر و بیش‌تر خواهد شد؛ هرجا می‌خواهید بروید همان‎جا رهایش كنید، به‌علاوه استفاده از آخرین امكاناتِ فن‌آوری، در اختیار گرفتن دوچرخه را هرچه سریع‌تر می‌سازد.

‎«انجمن سكته مغزی ایران» سال‌هاست در مورد عوامل مستعدكننده سكته مغزی(Stroke) به‌خصوص دخانیات و قلیان در فضاهای مختلف شهری هشدار می‌دهد. در این‌جا هم به‌همین ترتیب لازم می‌دانیم از هر تلاشی در جهت كاهش دود وآلودگی و هم‌چنین افرایشِ فعالیت فیزیكی شهروندان حمایت و كلیه شهروندان، به‌خصوص جوانان را به استفاده از این امكانات  تشویق كنیم. به‌خصوص كه احتمالا زیر پوشش قرار گرفتن سایر مناطق شهر با این دوچرخه‌ها تحت تاثیرِ موفقیت و اقبال مردم به همین مراحل اولیه قرار دارد. 

‎  بی‌تردید جلوگیری از سكته مغزی و در كل«اترواسكلروز» بیش از آن‌كه به دستورات غلاظ و شداد به افراد محدود شود، به برنامه‌ریزی‌های شهری و اجتماعی مربوط می‌شود. این‌گونه اقدامات بسیار مفیدتر و واقعی‌تر هستند تا دستورات كلی‌ای كه به افراد داده می‌شود و عموماً هم از انجام و هم از نتیجه آن‌ها  هیچ اطمینانی وجود ندارد.

‎انتقادات بی‌شماری به نظامِ سلامت و درمان كشور بر زبان‌ها جاریست، اما در این زمینه‌ی مشخص، توپ سلامت در حیاط جامعه مدنی، شاملِ همه مردم، هنرمندان، فرهیختگان و ورزشكاران افتاده است. آیا از پس آن سربلند بیرون خواهیم آمد یا مثل كمپین بی‌دود كردن رستوران‌هایمان این را هم دونِ شأنِ خود خواهیم دانست كه دوچرخه سوارشدنی را نشان دهیم و تبلیغی كنیم و عكسی بگیریم؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: