کد خبر: ۲۴۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 13
انسولین به تناسب میزان مصرف ۸ ماهه اول سال توزیع شده است. حتی در آبان ماه برای جلوگیری از ایجاد کمبود، میزان بیشتری به نسبت ماه‌های گذشته به بازار دارویی عرضه شده است تا نیاز بازار را پوشش دهد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: بیماران هیچ نگرانی بابت تامین انسولین قلمی مورد نیاز خود نداشته باشند، زیرا به اندازه کافی تامین و توزیع شده است.

به گزارش شفا آنلاین، غلامحسین مهرعلیان روز چهارشنبه درباره تامین انسولین قلمی افزود: انسولین به تناسب میزان مصرف ۸ ماهه اول سال  توزیع شده است. حتی در آبان ماه برای جلوگیری از ایجاد کمبود، میزان بیشتری به نسبت ماه‌های گذشته به بازار دارویی عرضه شده است تا نیاز بازار را پوشش دهد.

وی بیان کرد: هیچ نگرانی برای تامین انسولین قلمی وجود ندارد و این دارو به وفور توسط شرکت مسئول تامین و در انبارها و گمرک موجود است که متناسب با نیاز توزیع خواهد شد. بنابراین بیماران می توانند به راحتی داروهای خود را دریافت و مصرف کنند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در همین رابطه اظهار داشت: طی یکی دو هفته اخیر با کمبود انسولین قلمی در برخی از استان‌ها و شهرستان‌های کشور روبه‌رو بودیم که انسولین مورد نیاز به صورت فوریتی و با حداقل اسناد از گمرکات کشور ترخیص و وارد چرخه توزیع شده است.

در روزهای اخیر در هیچ کدام از استان‌ و شهرستان کمبودی در مورد انسولین وجود ندارد و اگر بیماران برای تامین انسولین مورد نیاز خود به داروخانه‌هایی که تا قبل از این انسولین را از آنها تأمین می‌کردند،  مراجعه کرده و با مشکل خاصی مواجه شدند می توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: