کد خبر: ۲۴۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 05
سرعت در تشخیص و افزایش دقت از جمله مزیت‌های هوش مصنوعی است و این تکنیک جدید می‌تواند در تصمیم‌ گیری‌های بهتر پزشک موثر باشد
شفا آنلاین>سلامت>مسئول بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران در آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، مهمترین کاربرد هوش مصنوعی را کمک به تشخیص اعلام کرد و گفت: سرعت در تشخیص و افزایش دقت از جمله مزیت‌های هوش مصنوعی است و این تکنیک جدید می‌تواند در تصمیم‌ گیری‌های بهتر پزشک موثر باشد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر منصور فاتحی روز سه شنبه با اشاره به اینکه بهره‌گیری از این روش برای تشخیص بهتر موضوعی جدید است، افزود: چند مدتی است که ایده این موضوع وجود داشته اما عملیاتی کردن آن به عنوان یک محصول که بتواند مورد وثوق پزشکان قرار گیرد، موضوعی تازه و جدید است.

دبیر همایش ملی هوش مصنوعی(Artificial intelligence) در تصویربرداری پزشکی به رشد هوش مصنوعی در حوزه پزشکی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: می‌توان از الگوریتم های هوش مصنوعی در کاربردهای مختلف پزشکی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برای طراحی سامانه‌های هوش مصنوعی نیاز به پالایش داده‌ها است، گفت: بیوبانک نقشه‌برداری مفز ایران، نقش موثر و تعیین کننده‌ای در این زمینه دارد.

فاتحی افزود: نمونه‌های معمولی در محیط های بیمارستانی و دیگر مکان‌های پزشکی در سامانه‌های هوش مصنوعی قابل استفاده نیست و بعد از پالایش های لازم باید از آن‌ها در سامانه‌های هوش مصنوعی استفاده کرد.

نمونه تصویربرداری بیوبانک افزایش یافت

وی به افزایش نمونه‌های تصویربرداری این بیوبانک در سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۷ هزار نمونه تصویربرداری در بیوبانک نگهداری می‌شود که بیشتر داده‌های تصویربرداری در این بیوبانک مربوط به مغز است.

فاتحی افزود: سال گذشته تعداد نمونه‌ها حدود ۵ هزار مورد بود که این تعداد با افزایش مناسب به حدود ۷ هزار نمونه رسیده است و نمونه‌های سیگنال‌های مغزی هم آماده انتشار در بیوبانک شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز اصلی ما بر روی کاربردهای بیوبانک است، گفت: محققان داخلی از گروه‌های پزشکی، فیزیک و مهندسی برای انجام فعالیت پژوهشی و پایان نامه ها می‌توانند از نمونه‌های بیوبانک استفاده کنند.

نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی از ۱۲ آبان ماه با حضور محققان و صاحب نظران داخلی و خارجی در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز بکار کرد و امروز (سه شنبه) به کار خود پایان می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: