کد خبر: ۲۴۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 05
شیوع آب سیاه از سن ۴۰ سالگی به بعد بیشتر شایع است و لازم است که افراد برای کنترل بیماری آب سیاه، به چشم پزشک مراجعه و معاینات دوره ای داشته باشند
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیئت مدیره انجمن علمی چشم پزشکی ایران، استفاده زیاد کودکان از وسایل الکترونیکی را باعث ابتلا به نزدیک بینی دانست.

به گزارش شفاآنلاین ، حمید احمدیه، روز سه شنبه در نشست خبری بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران، گفت: یکی از بیماری های چشمی که باعث کاهش دید می شود، عیوب انکساری است که شیوع زیادی دارد اما قابل درمان<treatment> است.

وی از آب مروارید به عنوان یکی دیگر از بیماری های شایع چشمی در کشور نام برد و افزود: خوشبختانه به اندازه کافی، جراح چشم در اکثر نقاط کشور برای درمان این بیماری چشمی وجود دارد.

احمدیه به بیماری آب سیاه اشاره کرد و گفت: خطری که این بیماری دارد، این است که تا مدت ها فاقد علامت خاصی بوده و در مراحل پیشرفته بیماری، به چشم پزشک مراجعه می شود و همین مسئله کار درمان را سخت می کند.

وی تاکید کرد: شیوع آب سیاه از سن ۴۰ سالگی به بعد بیشتر شایع است و لازم است که افراد برای کنترل بیماری آب سیاه، به چشم پزشک مراجعه و معاینات دوره ای داشته باشند.

احمدیه به عوارض چشمی دیابت اشاره کرد و گفت: یک سوم بیماران دیابتی دچار عوارض چشمی می شوند و بینایی ۵ تا ۱۰ درصد آنها ممکن است به خطر بیافتد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی چشم پزشکی ایران، به بیماری ایدز اشاره کرد و افزود: عارضه چشمی در این بیماران وجود دارد و ضایعات خاصی در ته چشم و اطراف چشم این افراد ایجاد می شود که البته خیلی شایع نیست.

احمدیه در مورد استفاده کودکان از وسایل الکترونیکی و آسیب های چشمی، گفت: استفاده زیاد از این وسایل می تواند شیوع نزدیک بینی را افزایش دهد. مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: