کد خبر: ۲۴۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 04
بیوانفورماتیک" علم کاربرد فناوری دیجیتال در مدیریت و تحلیل کلان داده‌های زیستی است تا بستر پژوهش‌های سلامت ساز و ثروت آفرین را فراهم کند.
شفاآنلاین>سلامت>اولین "همایش بین‌المللی سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیک و طراحی دارو"، با محوریت هم‌اندیشی نخبگان داخلی و خارجی درباره موانع ورود کشور به بازار نوآوری دارویی، جهت‌گیری‌های علمی لازم در سطح دانشگاه و صنعت و همزمان با "جشنواره دستاوردهای تحقیقاتی محققان جوان" در حوزه داروهای جدید، ۲۴ آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، "بیوانفورماتیک" علم کاربرد فناوری دیجیتال در مدیریت و تحلیل کلان داده‌های زیستی است تا بستر پژوهش‌های سلامت<Health> ساز و ثروت آفرین را فراهم کند.

سیستم بیولوژی (یا زیست شناسی سامانه‌ای)، تجمیع کننده دستاوردهای فناوری از رشته‌های مهندسی، بیولوژی، فناوری اطلاعات، پزشکی و داروسازی است تا امکان رمزگشایی از کلان داده‌های زیستی را میسر کند. علوم فوق در کنار هم برای طراحی نسل آینده داروهای هوشمند بر اساس انبوه داده‌های فیزیولوژیک با تکیه بر فناوری اطلاعات و دیجیتال همگرا می‌شوند.

اولین "همایش بین‌المللی سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیک و طراحی دارو"، مجمعی برای هم‌اندیشی نخبگان داخلی و خارجی در این باره است که کشور ما چگونه می‌تواند راه خود را در ارائه داروهای نوین و درمان‌های بالینی نوآورانه به جهان پیدا کند؟ چالش‌های این راه چیست و راهنمای مسیر کدام است؟

در این رویداد، دانشمندان ملی و بین‌المللی موانع کشور ما در ورود به بازار عظیم نوآوری دارویی و جهت‌گیری‌های علمی لازم در سطح دانشگاه و صنعت برای تحقق این هدف را به بحث می‌گذارند.

چشم‌انداز همایش

همایش حاضر گام اول در ایجاد گفتمان ملی برای سازمان‌دهی منابع داخلی در راستای تولید داروی جدید ایرانی و ارائه آن به بازارهای بین‌المللی است.

اطلاعات تبادل شده در این همایش می‌تواند برای محققان کشورمان در عرصه بیوانفورماتیک و طراحی دارو، الهام‌بخش باشد تا محورهای تحقیقاتی خود را با این حرکت ملی هم‌راستا کنند.

ویژه‌های همایش

در خلال این همایش، "جشنواره دستاوردهای تحقیقاتی محققان جوان" برگزار می‌شود که طی آن نخبگان جوان چکیده جدیدترین یافته‌های پژوهشی خود در زمینه مکانیسم بیماری‌های پیچیده، طراحی داروهای جدید برای انواع بیماری‌ها و ایده‌های درمانی جدید را با جامعه علمی کشور در میان می‌گذارند.
 

مزیت‌های شرکت در همایش

از جمله مزیت‌های شرکت در این همایش، آشنایی و ایجاد ارتباط با دانشمندان و صنعت‌گران برجسته بین‌المللی در عرصه دارو، آشنایی با دستاوردهای پژوهشگران نخبه کشور در زمینه سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیک و طراحی دارو، شرکت در کارگاه‌های تخصصی رایگان، شرکت در برنامه بازدید صنعتی از شرکت‌های طراز اول دارویی، دریافت امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دریافت گواهینامه بین‌المللی از سوی معنا و نهادها و شرکت‌های معتبر اروپایی است.

محورهای همایش

محورهای اولین "همایش بین‌المللی سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیک و طراحی دارو" به شرح زیر است:

سیستم بیولوژی، توسعه دارو و ایمنی زیستی، بیوانفورماتیک در داروسازی صنعتی، فارماکولوژی سیستمی و فارماکومتریکس، بازکارد یابی دارویی (Drug Repositioning)، سیستم بیولوژی سرطان و طراحی داروهای ضد تومور، سیستم بیولوژی طول عمر و طراحی داروهای ضد پیری، نوروسیستم بیولوژی و داروهای بیماری‌های عصبی، توالی‌یابی نسل جدید و فارماکوژنومیکس، فرمولاسیون‌های نوین و طراحی سیستم‌های دارورسانی، طراحی و توسعه داروهای گیاهی، طراحی پروتئین‌های نوترکیب و داروهای نوکلئوتیدی، طراحی نانوداروها و داروهای هوشمند، ایمونوانفورماتیک، ایمونوتراپی و طراحی واکسن، کسب و کار و تجارت در طراحی و توسعه دارو و همکاری با شرکت‌های بین‌المللی در عرصه طراحی دارو.

سخنرانان کلیدی

دکتر علی اکبر محمدی، بنیانگذار انجمن بیوتکنولوژی ایران؛ دکتر آلیان کاپفرمن، مشاور ارشد شرکت‌های داروسازی اروپا از WHO؛ پروفسور حسین نعیم، استاد انستیتو بیولوژی مولکولی دانشگاه زوریخ و دکتر رضا شیخ نژاد، مبدع جهانی فناوری دارویی DNAi در همایش حاضر به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت https://maana.org/icsbd2019 مراجعه کنند یا با تلفن دبیرخانه همایش به شماره ۰۲۱۸۸۰۳۷۴۴۲ ‏تماس بگیرند.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: