کد خبر: ۲۴۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 26
زباله‌های بیمارستانی از هر وسیله درمانی خطرناک‌تر است، زیرا می‌توانند علاوه بر انتقال بیماری‌های توسط پرسنل خدماتی بیمارستان‌ها، به محیط زیست هم آسیب برسانند. تفکیک زباله‌ها و حمل و نقل این نوع پسماند‌ها با قوانین خاصی رو به رو است
شفاآنلاین>سلامت>کوهپایه‌زاده گفت: هیچ یک از مراکز خدماتی کشور نباید در جهت آلوده سازی‌ها جامعه قدم بردارند، زیرا این کار تخلف است و به شدت برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: سلامت و بهداشت جامعه برابر یکدیگرند، به طوریکه اگر رعایت بهداشت جامعه<Society> و محیط زیست در هر بخشی انجام نشود، خطرات جبران ناپذیری در پی دارد.
 
او افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر به منظور ارتقا بهداشت جامعه و کاهش عفونت‌های بیمارستانی حاصل ازپسماند‌های مراکز درمانی، شهرداری و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران عملیات تفکیک سازی زباله‌های بیمارستانی را انجام می‌دهند. به طور کلی این زباله‌ها بدلیل حساسیت بالا باید طی یک فرایند ایمنی در بیمارستان‌ها جمع آوری و به خارج از شهر انتقال داده شود.

کوهپایه زاده ادامه داد: زباله‌های بیمارستانی از هر وسیله درمانی خطرناک‌تر است، زیرا می‌توانند علاوه بر انتقال بیماری‌های توسط پرسنل خدماتی بیمارستان‌ها، به محیط زیست هم آسیب برسانند. تفکیک زباله‌ها و حمل و نقل این نوع پسماند‌ها با قوانین خاصی رو به رو است.
 
او گفت: پرسنل خدماتی مستقیماً با زباله در تماس هستند و باید در انجام فعالیت خود از دستکش دو لایه کارگری، ماسک، پیش بند پلاستیکی و چکمه استفاده نمایند تا شاهد کاهش بیماری‌های ناشی از برخورد پرسنل خدماتی به زباله‌های آلوده <Infected>باشیم.

کوهپایه زاده در ادامه تصریح کرد: طی تصویب طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی هیچ یک از مراکز خدماتی کشور نباید در جهت آلوده سازی‌ها جامعه قدم بردارند، زیرا این کار تخلف است و به شدت با متخلف برخورد قانونی می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: