کد خبر: ۲۴۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 17
به دنبال این هستیم که توانمندی‌های خود را با کشورهای منطقه به اشتراک بگذاریم و از طرفی، به دنبال منافع اقتصادی برای کشور خود نیز هستیم. کشورهایی مانند تونس و لبنان از نظر نیروی انسانی و اقتصادی توان مناسبی داشته و بودجه‌های مناسبی برای دارو اختصاص می‌دهند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ایران می تواند با کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در زمینه صادرات دارو <Export of medicines>و تجهیزات پزشکی، انتقال دانش فنی، همکاری کند.

به گزارش شفا آنلاین: محمدرضا شانه ساز، در حاشیه برگزاری شصت وششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی، در خصوص همکاری‌های مشترک با کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، افزود: به دنبال این هستیم که توانمندی‌های خود را با کشورهای منطقه به اشتراک بگذاریم و از طرفی، به دنبال منافع اقتصادی برای کشور خود نیز هستیم. کشورهایی مانند تونس و لبنان از نظر نیروی انسانی و اقتصادی توان مناسبی داشته و بودجه‌های مناسبی برای دارو اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها دو طرفه خواهد بود، به طور مثال، کشور تونس ۵۱ کارخانه داروسازی دارد و ۷۰ درصد داروها را در داخل تولید می‌کند و همکاری متقابل با این کشورها برای ما می‌تواند مفید باشد.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: همکاری‌های بین المللی از نظر ارزی و صادرات دارو برای ایران مناسب خواهد بود. زیرا ظرفیت تولید دارو در ایران ۴ تا ۴.۵ برابر نیاز کشور است و در نتیجه به دنبال ایجاد بازارهای جدید هستیم تا هزینه‌های جذب نشده شرکت‌های دارویی ایران کاهش پیدا کند و در نتیجه قیمت دارو در کشور از نظر اقتصادی برای مصرف کننده‌ داخلی پایین‌تر باشد.

شانه ساز گفت: در حال حاضر همکاری مشترک با لبنان پیشرفت خوبی دارد و برنامه زمان بندی برای همکاری با کشور تونس هم اعلام می‌شود تا همکاری‌های متقابل در حوزه دارو انجام شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندی برای استفاده از دارو و تجهیزات پزشکی ایران در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی وجود دارد و ظرفیت ایران بیشتر از تصور و انتظار آنها است و خودشان ضمن بازدید از شرکت‌های ایرانی مشاهده کردند که بالاترین استانداردها برای تولید دارو در ایران رعایت می‌شود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: