کد خبر: ۲۴۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 16
بازدیدهای سطوح مختلف کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از نظام سلامت ایران و سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه در همه این سال‌ها انجام شده است
شفا آنلاین>سلامت> رئیس کمیته فنی شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی گفت: سازمان جهانی بهداشت همواره به قابلیت‌های حوزه بهداشت ایران واقف بوده و این موارد مطرح و ثبت شده است. باید توجه کنیم که این سازمان بی جهت از اتفاق یا عملکرد هیچ کشوری تعریف نمی‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:محمد آسایی درباره آگاهی سازمان جهانی بهداشت<world Health Organization> از عملکرد سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه در ایران افزود: بازدیدهای سطوح مختلف کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از نظام سلامت ایران و سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه در همه این سال‌ها انجام شده است.

رئیس کمیته فنی شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی اظهار داشت: این موضوع بسیار اهمیت دارد که کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه ایران صحبت و آن را به جهان معرفی کنند.

وی ادامه داد: باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم تا سایر کشورها بتوانند نظام سلامت و مراقبت‌های بهداشتی اولیه ایران را بهتر بشناسند.

مشاور وزیر بهداشت همچنین درباره پوشش بیمه‌های درمانی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مدیترانه شرقی بیان کرد: هرچند ممکن است برخی از افراد در زمینه بیمه‌های درمانی در کشور گلایه داشته باشند، اما اگر وضعیت بیمه‌های درمانی را در کشورهای قدرتمندی مثل مصر و مراکش در منطقه مدیترانه شرقی بررسی کنید، وضعیت ایران به مراتب بهتر است.

آسایی اظهار داشت: وقتی اعلام می‌شود که حدود ۹۲ درصد در ایران بیمه شدند، اتفاق بسیار مهمی است و این یعنی نظام سلامت در ایران به موضوع بیمه درمانی توجه ویژه کرده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: