کد خبر: ۲۴۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 15
متاسفانه امروزه به دلیل سبک زندگی ناسالم و رعایت نکردن نکات نشستن صحیح، بیشتر افراد دچار کمردرد و گردن‌درد و مشکلاتی از این قبیل می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>ما در این مطلب روشی موثر را برای درمان درد دیسک کمر و گردن‌درد و دردهای عضلانی به شما معرفی می‌کنیم. با این روش دیگر نیازی به عمل‌های سنگین و گذراندن دوران نقاهت خسته‌کننده ندارید.

به گزارش شفا آنلاین: تا به‌حال اسم کایروپراکتیک<Chiropractic> را شنیده‌اید؟ متاسفانه امروزه به دلیل سبک زندگی ناسالم و رعایت نکردن نکات نشستن صحیح، بیشتر افراد دچار کمردرد و گردن‌درد و مشکلاتی از این قبیل می‌شوند. روش‌های مختلفی برای درمان و تسکین درد‌های استخوانی و ستون فقرات وجود دارد. عده‌ای به درمان‌های خانگی روی می‌آورند و عده‌ای هم که از درد‌های مزمن کلافه شده‌اند، عمل جراحی را انتخاب می‌کنند.


ما در این مطلب روشی موثر را برای درمان درد دیسک کمر و گردن‌درد به شما معرفی می‌کنیم. با این روش دیگر نیازی به عمل‌های سنگین و گذراندن دوران نقاهت خسته‌کننده ندارید.


کایروپراکتیک چیست؟

کایروپراکتیک یک روش دستی و سنتی برای تشخیص و درمان و همچنین پیشگیری از اختلالات دستگاه اسکلتی و عضلانی و تاثیر آن‌ها بر ستون فقرات و دستگاه‌های عصبی است.

کایروپراکتیک چگونه انجام می‌شود؟

دکترِ کایروپراکتیک که متخصص طب فیزیکی و توانبخشی است با حرکات حساب‌شده‌ی دستان خود محل درد و مشکل را شناسایی کرده و درمان را آغاز می‌کند.

کایروپراکتور‌ها ممکن است این ماساژ با حرکات دست را با روش‌های زیر ترکیب کرده و آن‌ها را باهم به کار بگیرند:

    یخ و گرم
    تحریک الکتریکی
    تکنیک‌های آرام‌سازی
    ورزش‌های عمومی و باز توانی
    اشعه مادون قرمز
    مکمل‌های غذایی

کایروپراکتیک چیست؟

دست‌کاری ستون فقرات در حالت عادی درد ندارد. اگر از قبل کمر درد داشته باشید، ممکن است به خاطر حرکتی که اتفاق می‌افتد کمی احساس درد و آسیب دیدگی بکنید. اما هدف از دست‌کاری ستون فقرات آن است که شما احساس بهتری پیدا کنید.

بعضی از متخصصان کایروپرکتیک از یک تخت متحرک استفاده می‌کنند. وقتی متخصص کایروپرکتیک روی پشت بیمار فشار وارد می‌کند بخش‌هایی از تخت رو به پایین حرکت می‌کنند. این تخت کمی سر و صدا دارد، اما روش استفاده شده در واقع بسیار آرام است.

کایروپراکتیک کدام درد‌ها را درمان می‌کند؟

درمان‌های کایروپراکتیک معمولاً برای درد‌هایی که عضلات و استخوان‌ها و مفاصل را درگیر می‌کند، کاربرد دارد. مانند موارد زیر:

    کمردرد
    درد گردن
    مشکلات و درد شانه
    لغزندگی دیسک‌های کمر
    پادرد و سیاتیک
    درد و مشکلات مربوط به مفاصل ران، زانو، مچ پا و کف پا
    درد و مشکلات مربوط به آرنج، مچ دست و مفاصل کف دست
    فیبرومیالژیا (سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن)

البته برخی از متخصصان این رشته از کایروپراکتیک برای درمان مشکلات دیگری هم استفاده می‌کنند که خیلی به عضلات و استخوان‌ها مربوط نیست. مانند:

    آسم
    حساسیت‌ها
    قاعدگی‌های دردناک
    قولنج در نوزادان
    سردرد و میگرن
    فشارخون بالا
    بیماری‌های روانی مانند افسردگی، فوبیا و اضطراب
    اختلالات گوارشی روده و معده

کایروپراکتیک چیست؟

روش‌های درمان‌های دستی کایروپراکتیک

    فشار ناگهانی و شدید بر روی ستون فقرات: این کار برای کاهش محدودیت در مفاصل و بهبود دامنه‌ی حرکتی انجام می‌شود.
    حرکت دادن آرام مفاصل در موقعیت‌های مختلف: این روش برای کاهش و رفع گرفتگی‌های مفصلی انجام می‌شود.
    کشیدن و یا فشار دادن عضلات در جهت‌های خاص: این عمل برای تقویت عضلات و بهبود دامنه‌ی حرکتی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید کایروپراکتیک

    تسکین درد را تسریع می‌کند و در چند جلسه شما را به هدفتان می‌رساند.
    تحرک پذیری مفاصل را افزایش می‌دهد و در واقع بدنتان را از خشکی نجات می‌دهد.
    توانایی‌های بدن را به حداکثر میزان می‌رساند و بعد از آن شما می‌توانید کار‌ها و ورزش‌هایی که درگذشته توانایی انجام آن‌ها را نداشتید را انجام دهید.
    به کاهش استرس کمک کرده و حال فرد را بهتر می‌کنند.
    این روش آسیب‌های قدیمی و درد‌هایی که در بدنتان کهنه شده‌اند را بهبود می‌بخشد.

کایروپراکتیک چیست؟

کایروپراکتیک برای چه کسانی خطرناک است؟

افراد مبتلا به پوکی استخوان، تنگی کانال نخاعی، یا التهاب در ناحیه کمر و آرتروز گردن یا افرادی که از دارو‌های رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، نباید از روش‌های دستکاری ستون فقرات استفاده کنند.

همچنین بیمارانی که دارای سابقه ابتلا به سرطان هستند، لازم است قبل از استفاده از این درمان با پزشک معالج خود صحبت نمایند.

کلام آخر

این روش به دلیل اینکه مستقیما با ستون فقرات و اعصاب شخص در ارتباط است بسیار حساس بوده و نیازمند دقت و توجه زیاد است و یک اشتباه و سهل‌انگاری کوچک ممکن است موجب آسیب رسیدن به نخاع و مشکلات جبران‌ناپذیر دیگر شود. پس باید در انتخاب پزشک متخصص در این امر دقت لازم را داشته باشید و به افراد بدون مجوز و سالن‌های ماساژ و ... اعتماد نکنید.
برترین‌ها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: