کد خبر: ۲۱۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 03
کایروپراکتیک (Chiropractic) یا درمان دستی روشی در مراقبت‌های درمانی است که از طریق دستکاری ستون فقرات به دنبال کاهش درد است. اغلب از آن برای بر طرف کردن درد پشت و گردن استفاده می‌شود. گاهی نیز برای سردردها یا درد دست و پا از آن استفاده می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد برخی از درمان‌های "کایروپراکتیک" ممکن است به توان بینایی آسیب وارد کند.

به گزارش شفا آنلاین، خدمات درمانی کایروپراکتیک با تمرکز روی هماهنگ کردن استخوان‌ها در ستون فقرات و دیگر بخش‌های بدن برای درمان مشکلاتی از قبیل سردرد و درد کمر به کار گرفته می‌شود. هرچند، برخی از این روش‌ها می‌تواند با عوارض جانبی از جمله مشکلات بینایی<Sight> همراه باشد.

کایروپراکتیک (Chiropractic) یا درمان دستی روشی در مراقبت‌های درمانی است که از طریق دستکاری ستون فقرات به دنبال کاهش درد است. اغلب از آن برای بر طرف کردن درد پشت و گردن استفاده می‌شود. گاهی نیز برای سردردها یا درد دست و پا از آن استفاده می‌کنند.

پزشکان آمریکایی با بررسی روی یک بیمار که به منظور تسکین سردرد تحت درمان‌های کایروپراکتیک قرار گرفته بود، مشاهده کردند: این زن دچار مشکلاتی در قدرت بینایی خود شده‌ است.

متخصصان در بررسی‌های بیشتر اظهار داشتند: برخی از انواع درمان‌های کایروپراکتیک ممکن است به رگ‌های خونی در شبکیه آسیب<Damage> وارد کند. هرچند، احتمال ابتلا به این عارضه بسیار پایین است.

بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که درمان‌های کایروپراکتیک می‌تواند خطرات جدی را متوجه سلامت قلب و عروق کند و ممکن است به رگ‌های خونی اصلی آسیب بزند. یکی از حائز اهمیت‌ترین خطرات، قطع رگ گردن است که می‌تواند به سکته مغزی منجر شود.

در سال ۲۰۱۴ میلادی انجمن قلب آمریکا در اطلاعیه‌ای به پزشکان نسبت به خطرات قطع رگ گردن هشدار داده و از آنان درخواست کردند بیماران خود را که تحت درمان‌های کایروپراکتیک قرار می‌گیرند نسبت به این موضوع آگاه سازند.ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مزدا کارگذاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
سلام
من بعد از مدتی آب درمانی؛ در حالیکه دردم 90% بهبود یافته بود؛
برای درمان بیرون زدگی دیسک از روش کایروپراکتیک استفاده کردم.
اما هر وقت در دستگاه کشش ستون مهره ها قرار گرفتم؛ به مدت بیش از یک هفته کمردرد شدیدی را تجربه کردم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: