کد خبر: ۲۴۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 14
با توجه به این که قلب با افزایش سن تغییر می‌کند، افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از جوانان در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید با تاکید بر مزایای ورزش کردن یادآور شدند: ورزش به طور کلی برای سلامت قلب مفید است اما مطالعه اخیر نشان داده که سالمندان بیشترین نفع را از آن می‌برند.

به گزارش شفا آنلاین، با توجه به این که قلب با افزایش سن تغییر می‌کند، افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از جوانان در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند.

به گفته انستیتوی ملی پیری آمریکا، بیماری قلبی(Heart disease) یکی از دلایل مهم ناتوانی است و بر توانایی میلیون‌ها سالمند برای داشتن فعالیت و زندگی باکیفیت تاثیر می‌گذارد.

اکنون یک مطالعه جدید، مزایای ورزش را هم از نظر توانایی جسمی و هم برای سلامت روان، صرف نظر از سن افراد، تأیید کرده است.

در واقع، افراد مسن می‌توانند بیشترین سود را از ورزش کسب کنند. این مطالعه نشان داده که سالمندان بیشترین مزایای جسمی و روانی را از برنامه‌های توانبخشی به دست می‌آورند.

ورزش منظم می‌تواند ضربان قلب را آهسته کرده، فشار خون را کاهش داده، استرس را تسکین بخشیده، روحیه را تقویت کرده و راندمان اکسیژن را بهبود بخشیده و هم‌چنین به فرد در کاهش وزن(Weight Loss) اضافی بدن که منجر به فشار آمدن به قلب می‌شود، کمک کند. این امر  می‌تواند باعث بهبودی سریع‌تر و حتی گاهی کاهش نیاز به مصرف دارو شود.

هر چه فرد مسن‌تر باشد، خطر بروز بیماری‌های قلبی در او بیشتر خواهد شد و بعد از وقوع مشکلات قلبی مانند سکته قلبی، سریع‌تر سلامت جسمی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه افراد مسن مزایای بیشتری را از انجام ورزش‌های مفید برای سلامت قلب کسب می‌کنند.

محققان اظهار داشته‌اند پیری با عوامل مختلفی از جمله افزایش التهاب یا استرس اکسیداتیو در بدن مرتبط است که افراد را مستعد بیماری‌های قلبی و عروقی می‌کند. در نتیجه بیماران سالخورده به طور معمول از همتایان جوان خود تناسب اندام کمتری داشته و به محض ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی دچار مشکلات سلامت می‌شوند.

محققان هم‌چنین طی آزمایشی با برنامه توان‌بخشی قلب و با ارزیابی موضوعاتی مانند اضطراب و افسردگی در افراد گروه سنی زیر ۶۵ سال، ۶۵ تا ۷۹ سال و ۸۰ سال به بالا دریافتند که اگرچه همه شرکت کنندگان طی چند هفته چه از نظر جسمی و چه روانشناختی بهبود می‌یابند اما افرادی که در ابتدا بیشترین اختلالات جسمی را تجربه می‌کردند، بیشترین سود را از این برنامه‌های توان‌بخشی کسب کردند.

طی این مطالعه مشخص شد ورزش هم‌چنین برای افراد بالای ۶۵ سال که علائم افسردگی را تجربه می‌کنند بسیار مفید است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: