کد خبر: ۲۴۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 13
تا دیابت کنترل نشود بخش های جراحی و تا فشار خون کنترل نشود بخش های مغز و اعصاب شلوغ خواهند بود و در کنار توصیه های بهداشتی باید توصیه های تعذیه ای هم داشته باشیم
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۲۳ درصد افراد بالای ۳۵ سال مبتلا به دیابت هستند و باید در این زمینه دقت کرده و الگوی زندگی ما تغییر کند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی اسماعیلی ندیمی صبح امروز ۲۱ مهر ماه در حاشیه مراسم پیاده روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: مشکل جامعه شهری چاقی و افزایش وزن است و دو سوم جامعه شهری چاق<Obese> هستند و شاهد الگوی غذایی ناسالم  هستیم.

وی با بیان اینکه دیابت، سرطان و فشار خون برای بروز به زمان نیاز دارند و در کنار این که چاق می شویم باید منتظر بیماری‌های مربوط به متابولیک نیز باشیم تصریح کرد: ۲۳ درصد افراد بالای ۳۵ سال مبتلا به دیابت هستند و باید در این زمینه دقت کرده و الگوی زندگی ما تغییر کند.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: امروزه زنان و مردان، بسیاری از مسیرها را با وسایل نقلیه می روند و برای رفتن به محل کارشان حاضر نیستند چند قدم بیشتر بردارند و حتی ماشین شان را در نزدیک ترین جای ممکن پارک می‌کنند در صورتی که در کنار الگوی تغذیه ای نامناسب و تحرک کمی که داریم بیشتر باید دقت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی پیشرو در سیاست گذاری در امر سلامت است، خاطرنشان کرد: باید در مدارس ورود کنیم و به خانواده ها اموزش بدهیم چرا که الگوی تغذیه اگر تغییر کند هزینه های ما در درمان کم خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: تا دیابت  کنترل نشود بخش های جراحی و تا فشار خون کنترل نشود بخش های مغز و اعصاب شلوغ خواهند بود و در کنار توصیه های بهداشتی باید  توصیه های تعذیه ای هم  داشته باشیم.

اسماعیلی ندیمی با اشاره به تنوع وجود فست فودها و جذابیت آنها خاطرنشان کرد: ما قصد مقابله با این غذاها را نداریم بلکه باید راهکار داشته باشیم و در کنار آن فعالیت های منظم فیزیکی داشته باشیم.

این متخصص قلب و عروق، پیاده روی را بهترین ورزش خواند و گفت: پیاده روی نیاز به ابزار خاصی ندارد و در هر زمان امکان انجام آن وجود دارد ودر پارکهای شهر فضا های خوبی برای این ورزش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به بحث داروهای سنتی و گیاهی که مصرف آن رو به افزایش است پرداخت و توضیح داد: همه ما با گیاهان دارویی آشنایی داریم و با مصرف آن آشنایی داریم اما اگر این مصرف جنبه طبابت پیدا کند باید منتظرعوارض آن هم باشیم.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: داروهای شیمیایی با آزمایشات زیادی که بر روی آن ها انجام شده است وارد بازار می شود و نباید  بی دلیل هر ماده ای را به عنوان دارو تجویز کرد.

وی تاکید کرد: هیچ دارویی معجزه انجام نمی دهد و معجزه در زندگی خود افراد و در خوب خوردن و خوب ورزش کرردن است.

به مناسبت ۲۴ مهرماه روز جهانی غذا، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، اداره نظارت بر فرآورده های غذایی و بهداشتی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان صبح امروز با شعار "رفتار ما اینده ما را می‌سازد" از دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تا دانشکده دندانپزشکی پیاده روی کردند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار