کد خبر: ۲۴۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 12
امسال این اجلاس از ۲۲ تا ۲۵ مهر ۹۸ به میزبانی تهران برگزار می شود
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، به تشریح جزئیات اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در تهران پرداخت.

به گزارش شفا آنلاین: سعید نمکی، روز شنبه در نشست خبری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امسال این اجلاس از ۲۲ تا ۲۵ مهر ۹۸ به میزبانی تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس در تهران، افزود: حضور وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در تهران، می تواند نشان از مدیریت نظام سلامت <Health system management>جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف سلامت باشد.


نمکی، از این اجلاس به عنوان یکی از ممتاز ترین اجلاس ها نام برد و گفت: برگزاری چنین نشستی با اقبال کشورهای منطقه و مسئولان ارشد سازمان جهانی بهداشت، در تهران نشان از شکست سیاست های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر بهداشت با اشاره به همراهی سازمان جهانی بهداشت در برگزاری این اجلاس در تهران، تاکید کرد: در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در تهران، موضوعات مهم بهداشتی در سطح کشورهای منطقه در قالب اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: خروجی این اسناد در قالب قطعنامه، نقشه راه، تصمیمات و اقدامات مصوب و برنامه عملیاتی به کشورها جهت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در سطوح کشوری ارائه می‌شود که به موجب آن  کشورهای عضو، خود را متعهد به اجرای مفاد آن اسناد می‌دانند.

وزیر بهداشت افزود: حاصل این نشست یک بیانیه خواهد بود که به عنوان بیانیه تهران نام دارد.

وی ادامه داد: در این نشست از دستاوردهای حوزه سلامت کشور صحبت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوال خبرنگاری در ارتباط با موضوع ظرفیت پذیرش پزشکی، گفت: ما شاهد افزایش ۲۵ درصدی سهمیه های پزشکی بوده ایم. ضمن اینکه برای شائبه ایجاد نشدن در بحث سهمیه ها، دستور دادم که معادل آن ظرفیت تحصیلات تکمیلی را بالا ببرند که افراد نخبه فکر نکنند جای آنها را گرفته اند.

وی در ارتباط با قیمت دارو، افزود: تلاش کرده ایم برای آن دسته از داروهای خاص قیمت ها را تا دو برابر برای تولید داخل بالا ببریم که تولید این داروها در کشور صرفه اقتصادی برای تولید کنندگان داخلی داشته باشد.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: