کد خبر: ۲۴۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 07
امسال سه هزار اکیپ بهداشت محیط نیز بر شرایط بهداشتی و تغذیه زائران نظارت می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی دستگاه‌های بهداشتی از جمله بیمارستان‌ها، نیروهای اورژانس و مراکز درمانی در مسیر زائران پیاده‌روی اربعین برای خدمات رسانی در آماده باش کامل هستند و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

به گزارش شفا آنلاین: سعید نمکی روز دوشنبه در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان پیاده‌روی اربعین حسینی در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) با بیان اینکه امسال به رغم تمامی تحریم‌ها مشکلی در تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین وجود ندارد، عنوان کرد: برای اولین بار امکانات آزمایشگاهی بیمارستان‌های مرزی به شکل قابل توجهی افزایش یافته و به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان نظارت دقیقی بر عملکرد تغذیه زائران<Nutrition Pilgrims> در داخل و خارج از کشور دارد، عنوان کرد: امسال سه هزار اکیپ بهداشت محیط نیز بر شرایط بهداشتی و تغذیه زائران نظارت می‌کنند.

نمکی یادآرو شد: پیش بینی می‌شود که امسال ۹۰ هزار زائر از کشورهای افغانستان و پاکستان در مراسم اربعین شرکت کنند، به همین جهت وزارت بهداشت امکانات مناسبی در مرزهای شرقی به ویژه مرز میرجاوه برای خدمات‌رسانی به زائران خارجی تدارک دیده و تمامی عوامل در این مرزها برای خدمات رسانی مطلوب بسیج شده‌اند.

وی اضافه کرد: امسال یکهزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۷ هزار نیروی اورژانس و چهار بیمارستان مجهز در مرزهای غربی کشور آماده خدمات رسانی مطلوب به زائران اباعبدالله(ع) هستند.

وزیر بهداشت افزود: علاوه بر این سه دستگاه بالگرد اورژانس به همراه ۳۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرزهای خروجی کشور در مرز عراق مستقر هستند و هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز برای خدمات‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین به کشور عراق منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: امسال در هر ۱۵ کیلومتر از مسیر پیاده‌روی اربعین یک دستگاه آمبولانس در خدمت زائران خواهد بود و برای نخستین بار زائران بیمار تا محل سکونت‌شان توسط نیروهای امداد همراهی می‌شوند.

 مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان پیاده‌روی اربعین حسینی صبح امروز (دوشنبه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سرپرست اورژانس کشور و جمعی از مدیران در ضلع جنوبی حرم مطهر امام راحل برگزار شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: