کد خبر: ۲۴۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 28
براساس آمارهای سازمان ثبت احوال، در سال ۱۳۹۳ در کشور تعداد یک میلیون و ۵۳۴ هزارو۳۶۲ نفر متولد شدند که از این تعداد ۷۸۸هزار و ۶۶۸ نفر پسر و ۷۴۵ هزار و ۶۹۴ نفر دختر بودند و یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۹۲۱ نفر در شهر و ۳۵۵ هزار و ۴۴۱ نفر در روستا متولد شدند
شفا آنلاین>اجتماعی> اسناد ولادت ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که از سال ۹۳ تا ۹۷ ولادت در کشور روند کاهشی داشته است.


به گزارش شفا آنلاین: براساس آمارهای سازمان ثبت احوال، در سال ۱۳۹۳ در کشور تعداد یک میلیون و ۵۳۴ هزارو۳۶۲ نفر متولد شدند که از این تعداد  ۷۸۸هزار و ۶۶۸ نفر پسر و ۷۴۵ هزار و ۶۹۴ نفر دختر بودند و یک میلیون  و ۱۷۸ هزار و ۹۲۱ نفر در شهر و ۳۵۵ هزار و ۴۴۱ نفر در روستا متولد شدند.

در سال ۹۴ نیز در کشور یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۲۱۹ نفر متولد شدند که ۸۰۶ هزار و ۴۵۶ نفر پسر و ۷۶۳ هزار و ۷۶۳ نفر دختر بودند. تعداد متولدان در شهر نیز یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۱۴۲ نفر و تعداد متولدان در روستا نیز۳۶۲هزارو ۷۷ نفر بودند.

روند ولادت اما در سال ۹۵ کاهشی شد؛ به طوری که کل اسناد ثبت شده ولادت در کشور یک میلیون و ۵۲۸هزارو ۵۳ نفر بود. تعداد پسران و دختران متولد شده  نیز به ترتیب۷۸۶ هزار و ۱۴۲ پسر و۷۴۱ هزار و ۹۱۱ دختر بودند. در شهر و روستا نیز تعداد متولدان به ترتیب یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۲ نفر و ۳۵۲ هزار و ۲۱ نفر بودند.

سال ۹۶ نیز نسبت به سال ۹۵ حدود ۴۰ هزار سند ولادت  کمتر به ثبت رسید؛ به طوری که جمعیت متولد شده در این سال به یک میلیون و ۴۸۷ هزارو۹۱۳ نفر رسید که از این میان ۷۶۶ هزار و ۱۴۰ نفر  پسر و ۷۲۱ هزار و ۷۷۳ نفر دختر بودند.  

در سال ۹۷ این آمارها با کاهش حدود ۱۲۱ هزارنفری مواجه شد و به عدد یک میلیون  و ۳۶۶هزارو ۵۱۹نفر رسید که ۷۰۴هزار و ۶۷نفر آن پسر و۶۶۲ هزارو ۴۵۲ نفر آن دختر بودند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: