کد خبر: ۲۴۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 24
حوزه دارویی از حوزه های برتر کشور در حوزه صادرات و اقتدار کشور است. دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان موفقی در حوزه فناوری های زیستی داریم و سرمایه گزاری های چندصد میلیاردی که در این حوزه می شود که همگی نشان می دهد که یک اکوسیستم پویا و فعال در این حوزه تشکیل شده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون علمی رییس جمهوری گفت: با تلاش های صورت گرفته، مهاجرت نخبگان در حوزه داروسازی کاهش یافته است و این موضوع نشان می دهد که با همکاری، دستیابی به موفقیت امکان پذیر است براین اساس آماده هر گونه همکاری با شرکت های داروسازی<Pharmaceutical companies> هستیم چرا که این حوزه از حوزه‌های موفق و اقتدار کشور است.

به گزارش شفا آنلاین:سورنا ستاری در پنجمین دوره نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) به نقدینگی حدود ۱.۲ میلیارد دلاری در حوزه داروی کشور اشاره کرد و گفت: ایرانی ها به صورت ژنتیکی به حوزه های فناوری و علمی علاقه دارند.

وی ادامه داد: حوزه دارویی از حوزه های برتر کشور در حوزه صادرات و اقتدار کشور است. دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان موفقی در حوزه فناوری های زیستی داریم و سرمایه گزاری های چندصد میلیاردی که در این حوزه می شود که همگی نشان می دهد که یک اکوسیستم پویا و فعال در این حوزه تشکیل شده است.

ستاری گفت: از سال گذشته، برنامه ویژه ای را برای تولید حدود ۲۷ داروی بیولوژیک، ۵۰ داروی شیمیایی، ۵۸ ماده اولیه دارویی و ۳۵ قلم محصول دارویی که حدود ۵۷۰ میلیون دلار ارزبری دارند را شروع کردیم.

وی بر معافیت مالیاتی بخش تحقیقات و توسعه شرکت ها به ویژه شرکت های فعال در حوزه زیست فناوری تاکید کرد و با تقدیر از توجه وزیر بهداشت به شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه غذا و دارو گفت: متاسفانه در حوزه غذا وابستگی داریم.

ستاری گفت: در حوزه دانش مربوط به طیور، دام، آبزیان و واکسن های دامی و اصلاح ژنتیک ضعیف هستیم. باید بازارمان در حوزه مواد غذایی پس بگیریم. دانش و منابع و شرکت های آن را داریم. یک کار جدی در حوزه دام شروع کرده ایم.  

پنجمین دوره نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) روز سه شنبه در محل مصلی تهران با حضور شرکت های داخلی و ۱۵۰ شرکت از ۳۰ کشور جهان و همچنین سورنا ستاری معاون اول رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا پنج‌شنبه ادامه دارد.  

نمایشگاه ایران فارما با هدف معرفی توانمندی و پتانسیل صنعت دارویی کشور، ارائه آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت دارو، آشنایی با بازارهای جدید و ایجاد بستر لازم جهت انتقال دانش فنی، از سال ۱۳۹۳ و در چهار دوره برگزار شده است. مشارکت چشمگیر شرکت‌های داخلی و خارجی از این نمایشگاه حاکی از تلاش دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد در معرفی ظرفیت صنعت دارویی کشور در سطح جهان است.  

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۲۰۱۹) مثل دوره‌های قبل با حمایت سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت گسترده انجمن‌ها و حضور بیش از ۵۰۰ شرکت دارویی و صنایع وابسته مرتبط در حال برگزاری است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: