کد خبر: ۲۱۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۷ - 2018December 29
این رویداد هشتم دیماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در سالن همایش‌های دانشکده داروسازی واقع در پردیس نیایش برگزار می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون پژوهشی دانشکده داروسازی از برگزاری همایش TEDMED با هدف اصلی پرورش دادن و گسترش ایده‌های بزرگ با تمرکز بر موضوعات سلامت و پزشکی، در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر نیما نادری اظهار کرد: این رویداد هشتم دیماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در سالن همایش‌های دانشکده داروسازی واقع در پردیس نیایش برگزار می‌شود.

نادری با اشاره به رویکرد اصلی کنفرانس  TEDMED توضیح داد:  TEDMED یک کنفرانس سالانه است که بر موضوعات سلامت و پزشکی تمرکز داشته، و یک رویداد مستقل است که تحت نظر و جواز کنفرانس تد و با رویکردی مشابه اما در حیطه‌علوم پزشکی، بهداشت و سلامت برگزار می‌شود. این رویداد که از سال ٢٠١٠ به صورت کاملا مستقل و تحت نظر نهاد مستقل TEDMED   برگزار می شود، امکانی را با نام TEDMEDLive در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر جهان قرار داده است تا با برگزاری رویدادهای محلی در زمان کوتاهی پس از برگزاری رویداد جهانی TEDMED و پخش فیلم‌های رویداد همان سال به بحث و گفتگو درباره‌ آنها بپردازند.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امسال برای دومین‌بار با کسب مجوز از TEDMED این رویداد بین‌المللی را برگزار می‌کند و گروه‌های مختلفی از دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی در این رویداد بین‌المللی حضور خواهند داشت که می‌توانند در ارتباط مستقیم با سخنرانان صاحب‌نام و حاضرین مطالبی فراگرفته و با دید بهتری به آینده‌ی خود و اطرافیانشان نگاه کنند.

معاون پژوهشی دانشکده داروسازی با اشاره به طرح مباحث مختلف در همایش TEDMED  دررابطه با سلامت، اطلاعات و تکنولوژی گفت: در این مراسم سخنرانان تجربیات شخصی و کارآمد خود را با نگاه اجمالی به آینده بهداشت و درمان ترکیب می کنند.

وی تاکید کرد: این کنفرانس در واقع تجمعی از حضور نابغه ها و نوآورترین پیشگامان تکنولوژی، رسانه و سرگرمی بهداشت و درمان  است که ضمن تعامل و تبادل تجربیات تلاش دارند مشکلات اساسی بهداشتی و درمانی مردم را مرتفع کنند.

دکتر نادری اضافه کرد: طی سازوکاری که فراهم شده برگزاری این رویداد برای مراکز پزشکی، دانشگاهی و دولتی بصورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: در همایش های TED افراد متفکر و کارآفرین از سراسر دنیا گرد هم جمع می‌شوند تا از مسایلی که به آن اهمیت می‌دهند، سخن بگویند. این همایشها هرساله در چند نوبت برگزار می‌شود و افراد سرشناس بسیاری مانند برندگان جوایز نوبل در مورد مسائل گوناگون سخنرانی می‌کنند. این سخنرانی ها با اقبال عمومی مواجه شده اند و بازدید ویدیوهای سخنرانی‌ها در سایت تد (TED.com) به بیش از دو میلیون بار می‌رسد.

وی  در خاتمه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قصد دارد تا برای برپایی هرچه بهتر این رویداد از افراد صاحب نام و متخصص در موضوعات مختلف سلامت و علوم پزشکی دعوت به عمل آورد تا به بحث و گفتگو درباره سخنرانی های پخش شده و تبیین جایگاه علوم پزشکی ایران در مباحث ذکر شده بپردازند. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: