کد خبر: ۲۴۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 20
باتوجه اینکه امسال هوا مناسب‌تر از سال‌های قبل است، احتمال اینکه نیازی به لباس گرم داشته باشید نیست، اما یک لباس گرمی که سبک باشد با خود داشته باشید
شفاآنلاین>اجتماعی> با نزدیک شدن به پیاده روی اربعین سالار شهیدان و شرکت در این پیاده روی عظیم نیاز است تا نکاتی را رعایت و به آن توجه کنید.

به گزارش شفاآنلاین، بعد از گذشت یکسال بار دیگر به اربعین سالار شهیدان نزدیک می‌شویم، پیاده روی که هر ساله به خیل عاشقان آن اضافه می‌شود.

خیلی از مشتاقان این سفر<a trip> بی صبرانه منتظر نزدیک شده زمان اعزامشان هستند تا زودتر به خواسته دل خودشان برسند.

در این سفر معنوی شیرین ممکن است برای افراد مشکلاتی ایجاد شود، لازم است که قبل سفر از تجربیات سایر افراد که بارها به این سفر رفته اند استفاده کنید.

قبل از سفر سعی کنید مقدار پولی که نیاز دارید به همراه ارزی که به شما تعلقشبثزی می‌گیرد به همراه داشته باشید و از بردن لوازم غیرضروی و گران قیمت خودداری کنید. هرساله مقدار زیادی از لوازم گران قیمت همچون گوشی‌های همراه گم شده یا به سرقت می‌رود.

برای مکالمه در عراق هم سعی کنید از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنید و آن را از آژانس‌های مسافرتی معتبر یا از نمایندگی‌های سفارت عراق در ایران دریافت کنید.

میزان هزینه‌های حمل و نقل هرساله با توجه به نرخ جدید آن مشخص است، بنابراین از دادن هزینه‌های زیادی خودداری کنید.

وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین

اولین نیاز سفر پیاده روی اربعین کوله پشتی مناسب است، لازم است بدانید حداقل سه روز در مسیر پیاده روی هستید و حتما نیاز به کوله پشتی مناسبی دارید که ستون فقرات شما در این مدت آسیب جدی نبیند.بیشت

باتوجه اینکه امسال هوا مناسب‌تر از سال‌های قبل است، احتمال اینکه نیازی به لباس گرم داشته باشید نیست، اما یک لباس گرمی که سبک باشد با خود داشته باشید.

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از کلاه ضد آفتاب، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاه کنید و سعی کنید در بازه زمانی که آفتاب تابش بیشتری دارد از پیاده روی خودداری کنید و ساعت حرکت خود در بازه زمانی خنک‌تر تعیین کنید تا دچار بیماری‌هایی همچون گرمازدگی و ... نشوید.

علاوه بر داشتن کوله مناسب، از داشتن کفشی مناسب نیز مطمئن شوید، زیرا در نبود کفش مناسب ممکن است پای شما تاول زده و نتوانید ادامه مسیر را پیاده طی کنید، به‌هیچ‌وجه برای پیاده‌روی اربعین کفش نو تهیه نکنید یا حداقل آن را از یک ماه قبل بپوشید و یک و نیم تا دو ساعت در روز با آن پیاده‌روی کنید.

درصورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید، داروهای مورد نیاز خودتان را برای ۱۰ روز حتی بیشتر به همراه داشته باشید.

غذا و خوراکی به اندازه کافی در مسیرهای پیاده روی اربعین وجود دارد، اما خوراکی‌های مقوی و سبک همچون آجیل و نان‌های خشک سبوس دار، کشمش، میوه‌های خشک، نخودچی و شکلات به همراه داشته باشد.

از بین خوراکی‌ها آجیل و نان‌های خشک سبوس‌دار به سیستم گوارشی خیلی کمک می‌کنند. کشمش، میوه‌های خشک، نخودچی و شکلات به همراه داشته باشید. هرگز از آب‌های غیر معدنی که توزیع می‌شود استفاده نکنید.

مسیرپیاده روی نجف تا کربلا ۸۲ کیلومتر است، سعی کنید از مسیرهای دیگر استفاده نکنید مسیراصلی که موکب‌های ایرانی حضور دارند را انتخاب کنید، معمولا در ساعات اول صبح و قبل از اقامه نماز ظهر مسیر پیاده روی خلوت‌تر است بنابراین می‌توانید این ساعات را انتخاب کنید.

بعد از هر دوساعت پیاده روی و زمانی که احساس خستگی کردید استراحت کنید تا دچار گرفتگی عضلانی از ناحیه پاها نشوید و وعده‌های غذایی را به موقع و به اندازه مصرف کنید تا دچار افت قند نشوید، ممکن است تعرق زیادی کنید وآب بدنتان از دست رود بنابراین به مقدار کافی آب بنوشید.

حتما نقشه استقرار موکب‌های ایرانی را به همراه خود داشته باشید تا بتوانید به مقدار کافی استراحت کنید.

باتوجه به اعلام سازمان حج و زیارت در مورد افزایش آمار زائران اربعین حسینی بهداشت خود را رعایت کنید تا دچار بیماری‌ها نشوید همچنین ممکن است در برابر این جمعیت انبوه همراه خود را گم کنید، قبل از اینکه پیاده روی خود را آغاز کنید یک عمودی را برای انتظار و استراحت مشخص کنید تا درصورت گم شدن یکدیگر را پیدا و کنید.

معمولا عمودهایی که دارای ارقام رند هستند (به طور مثال عمود ۳۳۳، ۱۰۵، ۸۰۰) جمعیت بیشتری برای استراحت توقف کردند، بهتر است عمودهایی که ارقام رندی ندارند را برای قرار خود با همراهتان و استراحت انتخاب کنید تا خلوت‌تر باشد.

قبل از اعزام به عراق از آدرس دقیق محل استقرار درمانگاه‌های هلال احمرایران در عراق آگاهی داشته باشید.

لازم است زائران در طول سفر مراقب مدارک شخصی و گوشی همراه خود باشند، مدارک شخصی تان در کیفی کوچک قرار داده و به خود آویزان کنید.

سفر اربعین سفر طولانی و شیرینی است، ممکن است در سختی‌ها و شلوغی این سفر کاسه صبر شما لبریز شود، اما فراموش نکنید، صبور بودن یکی از درس‌هایی بزرگی است که می‌توانید از این سفر به یاد داشته باشید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: