کد خبر: ۲۴۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 19
ماهی سالمون، ماهی تن، ماهی ساردین و قزل آلا از جمله گزینه‌های سرشار از امگا ۳ است که منجر به کاهش فشار خون می‌شود. به منظور جلوگیری از گرفتگی عروق، مصرف سه بار در هفته این نوع ماهی‌ها توصیه می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>آترواسکلروز، یک دشمن خاموش است که هیچ علامت مشخصی نداشته، اما عواقب جدی برای سلامت افراد دارد.

به گزارش شفاآنلاین، رژیم‌های غذایی غنی از چربی، احتمال انسداد شریان‌ها، افزایش کلسترول، فشار خون بالا و مشکلات گردش خون<Blood> را به همراه دارد. در ادامه شما را با غذاهایی برای جلوگیری از گرفتگی عروق آشنا می‌کنیم:

آووکادو: خواص مشابه روغن زیتون را دارد و اسیدهای چرب ضروری آن از اکسیداسیون چربی جلوگیری می‌کند. همچنین مصرف آووکادو باعث کاهش کلسترول بد شده و به شما احساس سیری طولانی مدت می‌دهد.

جو: یکی از گزینه‌های غذایی است که نباید از وعده صبحانه حذف شود. مصرف جو به شما احساس انرژی و سیری طولانی مدت می‌دهد و مانع ایجاد کلسترول در دیواره‌های شریانی می‌شود.

بروکلی: این سبزی تیره رنگ، حاوی ویتامین k است که منجر به حفظ سلامت شریان‌ها می‌شود.

ماهی‌های چرب: ماهی سالمون، ماهی تن، ماهی ساردین و قزل آلا از جمله گزینه‌های سرشار از امگا ۳ است که منجر به کاهش فشار خون <blood pressure>می‌شود. به منظور جلوگیری از گرفتگی عروق، مصرف سه بار در هفته این نوع ماهی‌ها توصیه می‌شود.

بادمجان: این سبزی تیره رنگ، سبب پاک‌کردن شریان‌ها و کاهش کلسترول می‌شود؛ بادمجان حاوی فیبرهای محلول برای حفظ سلامت قلب است.

زردچوبه: این ادویه زردرنگ، یک غذای ضد التهابی است که از آسیب‌های ناشی از تجمع چربی در دیواره شریانی جلوگیری کرده و خطر لخته‌شدن خون را کاهش می‌دهد.

سیر: سیر غنی از آنتی اکسیدان‌ها است که توانایی مبارزه با رادیکال‌های آزاد را دارد. همچنین مصرف سیر منجر به کاهش کلسترول و فشار خون شده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. مصرف سیر خام از انسداد شریان‌ها و تجمع چربی جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون: مصرف این روغن از تجمع پلاک در شریان ها جلوگیری کرده و برای حفظ سلامت قلب مفید است.

میوه‌هایحاوی پکتین: این میوه‌ها شامل توت فرنگی، سیب، گریپ فروت و انگور است که منجر به کاهش کلسترول ال دی ال خون می شود. مصرف این میوه‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

مارچوبه: باعث کاهش سطح کلسترول بد خون می‌شود و از لخته‌شدن خون جلوگیری می‌کند.

انار: مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها را در خود جای داده است و باعث کاهش آسیب ناشی از تجمع چربی در بدن می شود.

سویا: سویا و محصولات آن منجر به کاهش کلسترول ال دی ال شده و مصرف سه قاشق غذا خوری آن در روز، برای سلامت کلی قلب مفید است. آوای سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: