کد خبر: ۲۴۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 18
افزودنی‌هایی که به مواد غذایی اضافه می‌شوند علاوه بر تشدید علائم بیش فعالی می‌تواند در بروز این عارضه هم نقش داشته باشد، قندی به نام اینورت که در برخی مواد صنعتی موجود است و مصرف زیاد نمک هم علائم بیش فعالی کودکان را تشدید می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>دکترای تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی مواد غذایی علائم بیش فعالی را در کودکان تشدید می‌کند بنابراین باید به رژیم غذایی این افراد توجه ویژه شود.

به گزارش شفاآنلاین، فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک، درباره تأثیر رژیم غذایی<diet> در تشدید علائم بیش فعالی کودکان اظهار کرد: مواد صنعتی که حاوی افزودنی‌های سالم و دارای مجوز وزارت بهداشت هستند در برخی کودکان علائم بیش فعالی را تشدید می‌کنند.

او بیان کرد: ماده افزودنی که در ماده غذایی خاص وجود دارد، در یک کودک می‌تواند علائم بیش فعالی را تشدید کند، ولی در کودکی دیگر همان ماده هیچ اثری ندارد، کمبود اسید‌های چرب ضروری مانند اسید لینولنیک، لینولئیک و آراشیدونیک در تشدید نشانه‌های بیش فعالی کودکان نقش دارد.

این دکترای تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: افزودنی‌هایی که به مواد غذایی اضافه می‌شوند علاوه بر تشدید علائم بیش فعالی می‌تواند در بروز این عارضه هم نقش داشته باشد، قندی به نام اینورت که در برخی مواد صنعتی موجود است و مصرف زیاد نمک هم علائم بیش فعالی کودکان را تشدید می‌کند.

عناصر مفید برای کاهش علائم بیش فعالی کودکان

وحید تأکید کرد: عناصری مانند منیزیم، روی و کلسیم می‌تواند علائم بیش فعالی را در کودکان کاهش دهد، از منابع سرشار از اسید‌های چرب ضروری می‌توان به ماهی، بذر کتان و گردو اشاره کرد، بنابراین مصرف این مواد غذایی به کودکان بیش فعال پیشنهاد می‌شود، میوه‌ها و سبزی‌هایی که حاوی منیزیم و پتاسیم بالایی هستند برای کودکان بیش فعال مفید است، از میوه‌های سرشار از پتاسیم می‌توان به موز اشاره کرد.

او اظهار کرد: تصریح کرد: والدین باید با مشاهده نشانه‌های بیش فعالی در فرزند خود او را پیش متخصص اعصاب و روان یا روان شناس ببرند، زیرا  بیش فعالی در مراحل اولیه باشد بسیار خوب درمان می‌شود.

این دکترای تغذیه و رژیم درمانی یادآوری کرد: رژیم غذایی مناسب در کنترل علائم بیش فعالی کودکان بسیار کمک می‌کند، بنابراین بهتر است که والدین برای کودکان خود میان وعده‌های سالم مانند انواع میوه‌ها و لقمه نان، پنیر و گردو آماده کنند، آجیل خام هم از دیگر مواد غذایی مناسب برای کودکان بیش فعال است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: