کد خبر: ۲۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 05
شفا آنلاین:مدیر کل بحران استان مازندران با تشریح آخرین آمار تلفات و خسارات سیل شرق این استان از آب‌گرفتگی 2200 واحد مسکونی و وارد شدن خسارات گسترده به بخش کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،رستم زرودی در این‌باره گفت: از عصر دیروز سیل شهرستان‌های شرق استان مازندران را دربرگرفت و به دنبال آن اکیپ‌های مختلف به محل حادثه اعزام شده و عملیات خود برای وصل مجدد جریان برق، ‌آب، گاز و خطوط مخابرات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تا پایان شب اکیپ‌های اعزامی موفق به حل عمده مشکلات شدند، افزود: سیل شرق استان مازندران یعنی از محدوده ساری تا شهرستان گلوگاه را در برگرفته بود که در این مسیر 2200 واحد مسکونی دچار آب گرفتگی شدند و به برخی از آنان خسارتی بین 10 تا 60 درصد وارد شده است.

مدیرکل بحران استان مازندران با بیان اینکه بیشترین خسارات ناشی از این سیل به بخش کشاورزی وارد شده است، گفت: براساس بررسی‌های ما 320 هکتار از اراضی بهشهر، 300 هکتار از اراضی گلوگاه، 250 هکتار از اراضی نکاء و 400 هکتار از اراضی میان درود دچار خسارت جدی شده است و علاوه بر آن تمامی اراضی کشاورزی حوزه رودخانه تجن نیز به زیر املاح ناشی از سیل فرو رفته است.

وی با بیان اینکه رقم ریالی این خسارات بررسی و اعلام خواهد شد، گفت: براساس قانون مدیریت بحران کشور به کشاورزانی که دچار خسارت از این سیل شده‌اند خسارات پرداخت خواهد شد.

مرگ دو تن در پی ریزش دیوار

زرودی همچنین از مرگ دو کارگر در پی ریزش دیوار بر سرشان خبر داد و گفت: این دو کارگر از کارگران یک کارگاه آلمینیوم سازی در اطراف ساری بودند که هنگام ورود سیل قصد داشتند تا آب وارد شده را از طریق جویی که در پای دیوار حفر کردند منحرف کنند که در این حین ناگهان دیوار بر سرشان سقوط کرده و منجر به مرگ آنان شده است.

مدیر کل بحران استان مازندران با بیان اینکه یک نفر نیز در جریان این حادثه مصدوم شده است، افزود: حادثه سیل در استان مازندران مورد مصدوم و فوتی دیگری نداشته است.

به گفته زرودی در مجموع بیش از 50 روستا در پی این سیلاب دچار حادثه شدند که خوشبختانه تاکنون مشکل ارتباطی آنان رفع شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: