کد خبر: ۲۴۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 03
هیچ کس از تعداد دقیق سیگارهایی که سالانه از بین می رود ، نمی داند و اعداد و ارقام اعلامی حدودی میباشد و آمار های اعلام شده فقط با توجه به ته سیگارهای موجود می باشد و کسی نمی تواند اعلام کند که چه میزان گرد سیگار در طبیعت ریخته می شود و وجود دارد
شفا آنلاین>سلامت>فیلتر سیگار علاوه براینکه زیبایی محیط زیست را تحت الشعاع قرار داده، بیمارهای زیادی برای انسان و حیوان و آلودگی آب و خاک و هوا هم بوجود آورده است و نه تنها استعمال آن برای فرد مصرف کننده مضر است بلکه انسانها و محیط اطراف خود را هم آلوده می کند.


به گزارش شفا آنلاین:هیچ کس از تعداد دقیق سیگارهایی که سالانه از بین می رود ، نمی داند و اعداد و ارقام اعلامی حدودی میباشد و آمار های اعلام شده فقط با توجه به ته سیگارهای موجود می باشد و کسی نمی تواند اعلام کند که چه میزان گرد سیگار در طبیعت ریخته می شود و وجود دارد.

استعمال دخانیات<smoking> فقط یک مسئله بهداشت عمومی نیست بلکه یک مشکل بزرگ زیست محیطی است؛ محققان ، دانشمندان و سیاست گذاران از سراسر جهان با اقدامات خلاقانه ای برای مقابله با مشکل زباله های سیگار روبرو هستند و به دلیل عدم رسیدگی دولت ها به بحران زباله و آشغال های ته سیگار نهاد های مردمی دست به کار شده اند و جنبش هایی را به راه انداخته اند که از مردم کمک می خواهند تا محیط زیست را از چنگال دشمن بزرگ و خاموش خود، به نام ته سیگار مصون نگه دارند.

مضرات ته سیگار در آب

چهار هزار ماده سمی داخل ته سیگار وجود دارد و این میزان را نمی توان نادیده گرفت زیرا به دلیل تجزیه ناپذیر بودن ته سیگار مواد سمی خود را به آب منتقل می کند، و موجب آلوده شدن آب شرب می شود و منشأ اکثر بیماری هایی نظیر سرطان و... می شود.یک عدد ته سیگار می تواند 500 لیتر آب آشامیدنی را آلوده و تبدیل به آب غیر آشامیدنی کند و جالب است بدانید مقدار 50 الی 60 میلی‌گرم از نیکوتین کافی است تا یک انسان بالغ را از پای درآورد.

آلاینده هایی نظیر مواد رنگی پفک، ته سیگار و نیکوتین برای سلامت آب مضر می باشد و تجزیه این مواد به به زمانی حدود 500 سال احتیاج دارد.

حال این سوال پیش می آید که آیا تصفیه خانه ها می توانند آب آلوده شده توسط ته سیگار را به طور کامل تصفیه کنند، در جواب به این پرسش میتوان به جرأت گفت که این کار تقریبا مشکل است و امکان دارد که بصورت کامل مواد سمی ته سیگار از آّب حذف نشود و بیماری هم جبران ناپذیری را به بشر متحمل کند.

مضرات ته سیگار در حیوانات

با رها سازی ته سیگار در طبیعت ،این ماده سمی توسط پرندگان و حیات وحش مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد و همچنین آبزیان فیلترهای سیگار رها شده در آب‌ها را مصرف می‌کنند. در نتیجه این مواد سمی وارد چرخه غذایی انسان می‌شود و می‌تواند سلامت بشر را به خطر بیاندازد.

هر جور که به این معضل فیلتر های سیگار می پردازیم در نهایت این انسانها هستند که متحمل ضرر می شوند ، و حتی در ساده ترین حالت کودکان ما فیلتر های ریخته شده در محیط زیست را بصورت اتفاقی استفاده می کنند و آسیب های جبران ناپذیزی را به بار می آورند.

سالانه میزان باورنکردنی از درختان برای ساخت کاغذ دور فیلتر سیگار قطع می شوند و انسانها  با استعمال این ماده خطرناک حقوق خود و دیگران را  پایمال می کنند و حداقل تلاشی که برای جبران خسارات وارده با جامعه می توانند بکنند این است که ته سیگار خود را در معابر، جوی آب، رودخانه و طبیعت رها نکنند و حتی ته سیگار خود را از زباله های خانه خود جدا کنند.

سلامتی نعمت است که خداوند به ما عطا کرده ،کاش قبل از اینکه از دستش بدهیم قدرش را بدانیم و شاکر خداوند باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: