کد خبر: ۲۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 05
درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین اعلام شد:
شفا آنلاین- یک جراح عمومی به دنبال اعتراض جمع کثیری از جراحان به مفاد ماده 616 قانون مجازات اسلامی این ماده را اجحاف در حق پزشکان تلقی کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی در این باره ضعیف عمل کرد.

دکتر محمد برهمت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: تمامی جراحان به این ماده معترض اند و ناراحت، البته راه حل این موضوع سر و صدا نیست باید یک طوماری به صورت مستقل و دسته جمعی نوشته شود تانمایندگان مجلس به این موضوع توجه جدی تمایند.

وی با اشاره به این که بنده فکر می کنم این ماده بر اثر اشتباه و عدم تأمل لازم تصویب شده ادامه داد:درچنین شرایطی  اگر نظام پزشکی یا جامعه جراحان بخش نامه موقت رئیس قوه قضائیه را تبدیل به قانون کنند خیلی بهتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یک واقعیت بدون شک و تردید این است که توجه سازمان نظام پزشکی به منافع جامعه پزشکی دراین باره ضعیف بوده است.

برهمت تأکید کرد: ما چاره ای جز این نداریم، یا باید وضع موجود را با شلوغ کاری به طور کلی بر هم بزنیم که جماعت پزشک به دلیل محافظه کاری اهل این کار نیست یا باید با وضع موجود بسازیم.

وی ادامه داد: حداکثر فایده برای جامعه پزشکی استفاده از وضع موجود است که با شلوغ کاری فایده ای ندارد.

وی با بیان این که سازمان نظام پزشکی دراین خصوص  ضعیف عمل کرده است به خبرنگار شفا آنلاین گفت: یا اگرهم احتمالا در این خصوص عمل یا فعالیتی انجام داده باید به اطلاع دیگران برساند که این اتفاق به خوبی رخ نداده است.

وی با بیان این که اعتراض به ماده 616 از سوی جراحان به جا است در عین حال خواستار شد: سازمان نظام پزشکی به عنوان یک جامعه صنفی بیش از این که به فکر مصلحت دولت و وزارت بهداشت باشد مسایل صنفی  پزشکان را در نظر بگیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: