کد خبر: ۲۴۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 28
یکی از نشانه‌های این نوع بیماری زرد شدن سفیدی چشم است که توسط بیلی روبین (یک ماده زاید حاصل از تجزیه گلبول‌های قرمز خون) اتفاق می‌افتد و معمولاً رنگی که ظاهر می‌کند زرد است
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص کبد گفت: سندرم ژیلبرت هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان اتفاق می‌افتد، اما در آقایان شایع‌تر است.

به گزارش شفاآنلاین، امیرعلی سهرابپور متخصص کبد<Liver> ، درباره سندرم ژیلبرت اظهار کرد: این نوع عارضه در اثر اختلال کبدی اتفاق می‌افتد. این بیماری از نوع خوش‌خیم است که در اثر بیلی روبین در خون ظاهر می‌شود و انواع فعالیت‌های بدنی و فشار‌های روانی موجب ایجاد آن می‌شود.

وی در ادامه افزود: این بیماری هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان اتفاق می‌افتد، اما در آقایان شایع‌تر است. در هر سنی ممکن است شاهد این نوع بیماری باشید، اما علائم آن احتمال دارد تا ۲۰-۴۰ سالگی بروز کند.

متخصص کبدی درباره علائم و نشانه‌های این نوع عارضه بیان کرد: یکی از نشانه‌های این نوع بیماری زرد شدن سفیدی چشم است که توسط بیلی روبین (یک ماده زاید حاصل از تجزیه گلبول‌های قرمز خون) اتفاق می‌افتد و معمولاً رنگی که ظاهر می‌کند زرد است.

سهرابپور درباره عوامل و علل این نوع بیماری گفت: بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا، روزه گرفتن یا خوردن یک رژیم غذایی خیلی کم کالری، کم‌آبی، قاعدگی، فشار، تمرین‌های ورزشی دشوار، کمبود خواب از عوامل ایجادکننده این نوع عارضه هستند.

وی در ادامه افزود: کبد نمی‌تواند به خوبی بیلی روبین را دفع کند، همین امر موجب می‌شود آن از حالت طبیعی بالاتر رود و در ناحیه چشم زردی ایجاد شود.

متخصص کبد درباره درمان سندرم ژیلبرت گفت: معمولاً هیچ درمانی برای آن ضرورتی ندارد، اما اگرمتوجه زردی در ناحیه چشم یا پوستتان شدید حتماً به پزشک مربوطه مراجعه کنید و آزمایشات خونی انجام دهید. زیرا بعضی از بیماری‌های جدید وجود دارد که با زردی خفیف شروع می‌شوند. این نوع سندرم کافی است شناسایی شود و بعد به راحتی درمان خواهد شد. با کم شدن فعالیت بدنی می‌توان با این نوع بیماری مبارزه کرد.

وی تاکید کرد: افراد توجه داشته باشند که دارویی را خودسرانه مصرف نکنند و حتماً با پزشک متخصص مشورت کنند، زیرا خود عارضه ممکن است بیماری حادی نباشد، اما می‌تواند منشاء عوارض خاص دیگری باشد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: