کد خبر: ۲۴۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 25
این بیماری می‌تواند بر یک زانو یا در دو طرف اثر خود را بگذارد و اغلب هنگامی اتفاق می‌افتد که کاسه زانو به جای اینکه روی استخوان‌ها بلغزد، در مجاورت آن‌ها سائیده می‌شود؛ همین امر موجب به وجود آمدن پارگی‌های کوچکی در غضروف خواهد شد که منجر به التهاب شده و باعث درد زانو می شود
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص ارتوپدی درباره نوعی عارضه شایع ارتوپدی در جوانان و ورزشکاران توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین، ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد  درباره عارضه نرمی استخوان<bone> زانو اظهار کرد: این نوع بیماری موجب نرمش زانو‌ها می‌شود و اغلب بر اثر  فعالیت‌های بدنی که روی زانو داریم، رخ می‌دهد. 

او ادامه داد: این نوع عارضه در جوانان و ورزشکاران شایعتر است، اما  زنان به خصوص در سنین بالا هم با این عارضه مواجه می‌شوند.

حسن زاده با اشاره به اینکه زانو بزرگترین مفصل بدن است؛ بیان کرد: این مفصل از کنار هم قرار گرفتن سه استخوان کشکک، سطح پشتی کشکک و سطح جلاوی انتهای پایینی استخوان ران تشکیل شده است. 

متخصص ارتوپدی درباره علل بروز نرمی استخوان زانو بیان کرد: این بیماری می‌تواند بر یک زانو یا در دو طرف اثر خود را بگذارد و اغلب هنگامی اتفاق می‌افتد که کاسه زانو به جای اینکه روی استخوان‌ها بلغزد، در مجاورت آن‌ها سائیده می‌شود؛  همین امر موجب به وجود آمدن پارگی‌های کوچکی در غضروف خواهد شد که منجر به التهاب شده و باعث درد زانو می شود.

او درباره نشانه‌ها و علائم این نوع بیماری گفت: ضعیف بودن عضله‌های داخل زانو می‌تواند وضعیت کاسه زانو در شیار کشکک را تحت تاثیر قرار دهد و کاسه زانو <Knees>به جای اینکه به راحتی در مرکز شیار به بالا و پایین برود، به کناره کشیده می‌شود و باعث آرتروز زانو و ساییدگی استخوان کشکک و آسیب دیدگی غضروف و در نهایت موجب نرمی می‌شود. 

حسن زاده در ادامه بیان کرد: این نوع بیماری ممکن است از تولد نوزاد به طور مادرزادی تا بزرگسالی همراهش باشد و علائم دیگر این عارضه توسط فشار‌هایی همانند دویدن، پریدن، پیچ خوردن که به زانو وارد می‌شود به وجود می‌آید؛  صافی کف پا  هم در افراد نقش بسیار مهمی در تغییرات غضروفی زانو دارد.

او درباره درمان این نوع عارضه بیان کرد: معمولا برای درمان این نوع عارضه تا حد امکان از جراحی استفاده نمی‌شود مگر اینکه عارضه  بسیار حاد باشد که در ابتدا متخصص مربوطه سعی بر برطرف کردن التهابات زانو دارد و  زمانی که التهابات رفع شد روند درمان آغاز می‌شو که  از فیزیوتراپی و ورزش‌های مناسبی  بعد از جراحی بهره گرفته می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: