کد خبر: ۲۱۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019January 01
افراد مبتلا به روماتیسم زانو در زمان حرکت دچار مشکل شده و سرما درد آنها را نیز تشدید می‌کند

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص ارتوپد  با اشاره به اینکه کودکان روزی 7 دقیقه و بزرگسالان هفته‌ای 60 دقیقه باید معرض نور خورشید قرار گیرند، گفت: افراد می‌توانند بنابر نظر پزشک خود به صورت هم زمان از مکمل‌ها و کلیسم استفاده کنند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر ذبیح الله حسن زاده  با اشاره به اینکه روماتیسم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های زانو محسوب می‌شود، اظهار کرد: ورم، التهاب و درد زانو <knee pain>از نشانه‌های ابتلا به این بیماری است.


وی افزود: افراد مبتلا به روماتیسم زانو در زمان حرکت دچار مشکل شده و  سرما درد آنها را نیز تشدید می‌کند.

این متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه روماتیسم زانو در افراد کمتر از ۴۵ سال بسیار نادر است، عنوان کرد: در برخی از افراد بیماری کانسر مالاس باعث نرمی غضروف زانو می‌شود که حالتی شبیه به روماتیسم را ایجاد می‌کند.

حسن زاده تاکید کرد: عضلات چهار سر و دوقلو پا با انجام ورزش‌های ایزومتریک تقویت شوند همچنین استفاده از مکمل‌های خوراکی غروف ساز که حاوی ویتامین دی، امگا ۳ و کلیسم هستند برای این افراد توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بد نشستن، فشار به زانو و استفاده مداوم از پله به زانوها آسیب وارد می‌کند، خاطر نشان کرد:  افراد باید تا حد امکان از فشار به زانوها خودداری کنند و حتی زمانی که مجبور به استفاده از پله هستند در ساختمان‌هایی که آسانسور وجود ندارد مسیر را یکبار طی نکنند و بین آن به پا و زانوهای خود استراحتی هرچند کوتاه دهند.

این متخصص ارتوپد یادآور شد: بیشتر ایرانی‌ها با کمبود ویتامین D در کشور مواجهه‌اند بنابراین باید از طریق رعایت سبک زندگی سالم و مصرف خوراکی‌هایی که حاویی ویتامین D هستند این کمبود را جبران کنند همچنین ضرورت دارد که کودکان روزی ۷ دقیقه و بزرگسالان هفته‌ای ۶۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار گیرند.

حسن زاده در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از روش‌های خانگی جهت درمان درد زانو موثر است یا خیر؟ گفت: برخی از افراد با مراجعه به طب سنتی یا روش‌هایی مرسوم خانگی از ترکیبات زردچوبه، عسل، فلفل، روغن زیتون و … استفاده می‌کنند اما این روش تنها جهت پیشگیری می‌تواند موثر باشد اما راهکارهایی درمانی باید توسط پزشک متخصص ارائه شود و آنچه که بسیار حائز اهمیت است رعایت سبک صحیح زندگی، پیشگیری از اضافه وزن، استفاده از توالت‌های فرنگی در حد امکان و حمل نکردن بار سنگین به ویژه در زمانی است که فشار به زانوها وارد می‌شود.طبنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: