کد خبر: ۲۴۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 23
در این طرح، سنجش های سطح خانوار، سلامت جسمانی و روانی، رفتار ترافیکی و سنجش های آزمایشگاه ترافیک در دو بخش پیش از حادثه و پس از حادثه با همکاری پلیس راهور مورد ارزیابی و مطالعه قرار می گیرد
شفاآنلاین>سلامت>کوهورت سلامت و ایمنی ترافیک (پرشین) به عنوان اولین کوهورت جامع سلامت و ایمنی ترافیک در کشورهای مدیترانه شرقی با حضور وزیر بهداشت، نائب رییس مجلس شورای اسلامی و رییس پلیس راه ناجا در تبریز افتتاح شد.

به گزارش شفاآنلاین، این کوهورت، یک طرح پژوهشی و مداخله ای است و با توجه به پیشتازی و ماموریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در توسعه دانش ترافیک و فراهم بودن زیرساخت ها از جمله کلینیک سلامت<Health> و ایمنی ترافیک، مرکز همکاری های علمی پلیس راهور و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب و حوادث جاده ای و مرکز بین المللی حمایت از جوامع ایمن، این طرح در تبریز آغاز شده است.  

در این طرح، سنجش های سطح خانوار، سلامت جسمانی و روانی، رفتار ترافیکی و سنجش های آزمایشگاه ترافیک در دو بخش پیش از حادثه و پس از حادثه<the accident> با همکاری پلیس راهور مورد ارزیابی و مطالعه قرار می گیرد.  

 انسان، راه و وسیله نقلیه به عنوان مثلث اپیدمیولوژی در کوهورت سلامت و ایمنی ترافیک در شهرستان‌های تبریز، شبستر، اسکو و جلفا ارزیابی می‌شوند.

متغیرهای مرتبط با تصادف و تروما، متغیرهای فردی و متغیرهای مراقبت سلامت و پیامدهای سلامتی، تصادف مجدد، رفتارهای ایمنی پس از تصادف و ناتوانی و معلولیت از جمله گروه‌های مواجهه و پیامد این طرح پژوهشی است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: