کد خبر: ۲۳۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 16
هیچ دلیل منطقی مبنی بر این که جنس مونث انسان خردمند 150 هزار سال پیش برای انجام چندین کار همزمان برنامه ریزی شده باشد، وجود ندارد
شفاآنلاین>اجتماعی>مطالعه یک دانشگاه آلمانی نشان داد، این عقیده که زنان در کارهای چند وظیفه ای بهتر از مردان هستند ، واقعیت ندارد. طبق این مطالعه ، تفاوت چندانی بین زن و مرد در کارهای چند وظیفه ای وجود ندارد.

به گزارش شفاآنلاین، مطالعه انجام شده توسط دانشگاه «RWTH آخن» در آلمان نشان داد که زنان در انجام همزمان چندین کار بهتر از مردان نیستند.

در همین ارتباط موفقیت اخترشناسان در تهیه‌ تبارنامه ستارگان با استفاده از نظریه داروین دانشگاه کمبریج مهد تولد دانشمندان48 شرکت کننده زن و 48 مرد در این مطالعه شرکت کردند.

 به شرکت کنندگان وظایفی متشکل از اعداد و حروف داده شد. در این تحقیق از شرکت کنندگان خواسته شد که حروف مصوت و صامت و اعداد یک رقمی و دو رقمی که در صفحه نمایش نشان داده می شود را جدا کنند. در طول آزمایش ، گاهی از شرکت کنندگان خواسته می شد دو کار را همزمان انجام دهند. بعضی اوقات از آنها خواسته می شد سریع از یک وظیفه به کار دیگر بروند.

در نتیجه تحقیقات<researches>مشاهده شد که برخی از وظایف انجام شده توسط زنان بهتر و برخی از آنها توسط مردان بهتر انجام می شود.

«پاتریشیا هیرش» از دانشگاه آخن که هدایت تیم تحقیق را برعهده دارد، می گوید که هر دو جنس زن و مرد، وقتی از آنها خواسته می شود دو کار را همزمان انجام دهند، اشتباه کرده و آهسته تر کار می کنند.

این تیم با انجام تحقیقاتی که در ژورنال علمی « Plos One» منتشر شد، عقیده دارند که بین زنان و مردان هیچ تفاوتی وجود ندارد. سخنگوی این تیم تحقیقاتی می گوید: «نتایج آزمایشات ما، اعتقاد گسترده مبنی بر این که زنان در انجام کارهای چند وظیفه ای، بهتر از مردان هستند ، تأیید نمی کند.» با این حال ، این تیم خاطرنشان می کند که یک آزمایش واحد برای نشان دادن تمام مهارت های چند وظیفه ای کافی نیست.

هیچ مفهوم تکاملی وجود ندارد

« لوتز یانسکه » ، متخصص اعصاب<Nerves> و روان در دانشگاه زوریخ ، یکی از کارشناسانی است که در این تحقیق مشارکت داشته است. او فکر می کند تفاوتی بین جنس ها در زمینه مهارت های چند وظیفه ای وجود ندارد و این اصل در نظریه تکامل منطقی نیست.

« لوتز یانسکه » گفت :« هیچ دلیل منطقی مبنی بر این که جنس مونث انسان خردمند 150 هزار سال پیش برای انجام چندین کار همزمان برنامه ریزی شده باشد، وجود ندارد.»

یانسکه با اشاره به این نکته که مغز انسان برای تمرکز روی یک کار واحد طراحی شده، گفت :«انجام چند کار همزمان از عهده انسان خارج است و در صورت انجام آن دچار اشتباه می شویم. مغز انسان اطلاعات غیر ضروری را برای تضمین جریان لازم اطلاعات سرکوب می کند. ».ایسکانیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: