کد خبر: ۲۳۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 18
تا وقتی که برای حفظ تعادل ،سرتان را به سطح زمین افقی نگه دارید شانه ها ، باسن و ستون مهره های تان به صورت خودکار وضعیت های جدید و غیر طبیعی به خود می گیرد
شفا آنلاین>سلامت>زمان استفاده از عینک، حتی اگر تشخیص و تجویز پزشک کاملا درست باشد ولی قاب آن اندازه نباشد ،مشکلاتی ایجاد می کند . اگر قاب به خوبی روی گوش ها و بینی قرار نگیرد و لق بزند یا پره های بینی باریک باشد ،عینک <Glasses>پایین می افتد بنابراین ممکن است شما خود به خود سرتان را برای جبران این امر و ایجاد موازنه عقب نگه دارید یا سر را به یک سمت خم کنید یا دایم عینک را به عقب فشار دهید.

به گزارش شفا آنلاین: تا وقتی که برای حفظ تعادل ،سرتان را به سطح زمین افقی نگه  دارید شانه ها ، باسن و ستون مهره های تان به صورت خودکار وضعیت های جدید و غیر طبیعی به خود می گیرد .

 ابتدا ممکن است متوجه این موضوع نشوید اما به زودی عضلات وترها و مفاصل شما دچار درد و سفتی خواهد شد .

 اگر عینک از روی بینی  به پایین بلغزد، مسئله پیچیده تر خواهد شد ؛ زیرا عینک به  سوراخ های بینی فشار می آورد و این فشار باعث می شود که از راه دهان تنفس کنید . تنفس دهانی به عضلات قفسه سینه و بیشتر از آن به دیافراگم فشار وارد می کند و باعث خستگی می شود .
کودکانی که از راه دهان تنفس می کنند ،زودتر خسته می شوند؛ زیرا همزمان با تنفس دهانی، فشار ناراحت کننده ای از سمت سر روی گردن وارد می شود .با بالا آوردن سر (چانه به سمت بالا) عضلات جلوی گردن منقبض و فشرده می شوند تا هوا بهتر بلعیده شود .
 در همان زمان،برای خم شدن سر، فشار زیادی وارد
می شود. برای استراحت جلوی گردن که بیش از حد از آن ها کار کشیده می شود ،فک پایین باز می شود و چون این عمل و باز ماندن دهان خوب نیست ،فرد سعی می کند دهانش را ببندد. سپس جنگی پنهان بین عضلاتی که می خواهند دهان را باز کنند و عضلاتی که می خواهند آن را ببندند .

درد در مفصل فکی _ گیجگاهی ،مسئله ای است که میلیون ها نفر را به مطب دندان پزشک می فرستد. وقتی فردی به پزشک مراجعه می کند و از سر درد یا درد مفاصل صورت و گردن شکایت می کند ،نخستین کار پزشک این است که سر را در وضعیت طبیعی قرار
 می دهد . سپس به فرد تنفس از راه بینی را آموزش می دهد . به این ترتیب ،دهان سست و به اصطلاح شل می شود ؛یعنی فشار از روی آن برداشته می شود.

 با بستن نوار به دور دسته عینک می توان از لق زدن آن جلوگیری کرد . تا حد امکان باید از قاب های خوب و مناسب استفاده کرد و نیازی نیست که به دلیل تنظیم عینک ،برای عمل جراحی بینی یا گوش به جراح پلاستیک مراجعه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: