کد خبر: ۲۳۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 09
از 175 هزار پزشک ثبت نام شده در سازمان نظام پزشکی، 50 هزار نفر تخصص و فوق تخصص گرفته اند و مابقی پزشکان عمومی یا در دوره تخصصی مشغول به تحصیل هستند
شفا آنلاین>سلامت>دکتر اکبری گفت: 55 هزار دانشجوی رشته پزشکی تا هفت سال آینده به تعداد 175 هزار پزشک اضافه می شوند و 200 هزار پزشک وارد بازار کار خواهند شد.
 
به گزارش شفا آنلاین،‌ دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع سرمایه گذاری خانواده ها در رشته پزشکی با اشاره به تعداد پزشکان فارغ التحصیل و مشغول به کار اظهار داشت: از 175 هزار پزشک ثبت نام شده در سازمان نظام پزشکی، 50 هزار نفر تخصص و فوق تخصص گرفته اند و مابقی پزشکان عمومی یا در دوره تخصصی مشغول به تحصیل هستند.
 
قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر 55 هزار دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی(Medical Sciences) کشور مشغول به تحصیل داریم افزود: این جمعیت تا هفت سال آینده به تعداد 175 هزار پزشک اضافه می شوند و 200 هزار پزشک وارد بازار کار خواهند شد.
 
وی گفت: ما به نیروی متخصص نیاز داریم اما فراهم کردن زیرساخت و تربیت نیروی انسانی هزینه بر است، از این رو بسیاری از کشورهای دنیا به جای تربیت نیروی انسانی، نیروی انسانی را از دیگر کشورها جذب می کنند.
 
دکتر اکبری یادآور شد: ما با توجه به مطالعات متعدد در خصوص جبران کمبود نیروی متخصص در برخی رشته های تخصصی، حدود 300 برابر ظرفیت را طی پنج سال اخیر اضافه کردیم.
 
قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت(Ministry of Health) با اشاره به توسعه چشمگیر تربیت نیروی دندانپزشک در کشور عنوان کرد: در حال حاضر حدود 30 هزار دندانپزشک و نزدیک به14 هزار دانشجوی دندانپزشکی داریم و آثار این رشد در شش سال آینده نمایان خواهد شد ضمن اینکه حدود 10 هزار دانشجوی گروه پزشکی در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به تدریج در حال بازگشت به داخل کشور بوده و به جمعیت قبلی اضافه خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد پزشکان ما طی سال های آینده از استانداردهای جهانی بالاتر خواهد رفت متذکر شد: البته این استاندارد بر اساس سرمایه گذاری های بخش دولتی و نگاه جامعه به این رشته متفاوت است.
 
دکتر اکبری تصریح کرد: وقتی پزشک در شهرهای بزرگ امکان درآمد داشته باشد رغبتی به شهرهای کوچک ندارد، از این رو باید پزشکان را برای مناطق محروم تربیت کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: