کد خبر: ۲۳۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019August 05
با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی مخالفم به دلیل اینکه به لحاظ کیفی کیفیت خدمات کاهش می‌یابد؛ ما باید بر افزایش کیفیت آموزش پزشکی توجه داشته باشیم، به دلیل اینکه پزشکان با جان مردم در ارتباط هستند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون آموزش مجلس بر لزوم توجه به کیفیت آموزش پزشکی تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی، نیازی به افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی نیست زیرا آموزش پزشکی نیازمند تمهیدات، اساتید برجسته و ابزار است.

به گزارش شفا آنلاین:داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  در خصوص سوژه ثبت شده مخاطبان با عنوان « افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه» اظهار داشت: معتقدم ابعاد مختلف این طرح باید بررسی شود؛ آمایش ظرفیت پزشکی جزو وظایف وزارت بهداشت است و باید این ظرفیت‌ها به طور دقیق توسط این وزارتخانه بررسی شود.

وی با بیان اینکه این موضوع باید توسط متخصصین وزارت بهداشت به طور دقیق مطالعه شود، گفت: باید دید طی سال‌های آتی نیاز کشور به پزشکان متخصص به چه میزان خواهد بود؟

این نماینده مجلس افزود: با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی مخالفم به دلیل اینکه به لحاظ کیفی کیفیت خدمات کاهش می‌یابد؛ ما باید بر افزایش کیفیت آموزش پزشکی توجه داشته باشیم، به دلیل اینکه پزشکان با جان مردم در ارتباط هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم در شرایط کنونی به افزایش ظرفیت پزشکی نیازی نیست. به دلیل اینکه آموزش نیازمند تمهیدات، اساتید برجسته، و ابزار است و پزشکی رشته‌ای نیست که بتوان به سادگی، اساتید آن را تأمین کرد؛ باید از ظرفیت پزشکان متخصص و حتی اساتید دانشگاه برجسته خارج از کشور استفاده کرد تا دانشجویان به بهترین نحو تربیت شوند.

وی در خصوص زمان بررسی این طرح در مجلس گفت: طی روزهای آتی، مجلس این طرح را در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار خواهد داد.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: