کد خبر: ۲۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 01
شفا آنلاین-لغو برخی تحریم ها علیه اقتصاد ایران موجب شده تا بازهم بازار استفاده از هواپیماهای شخصی در ایران داغ شود.
به گزارش شفا آنلاین،قیمت متوسط خرید هواپیماهای شخصی بین 200 تا 700 میلیون تومان برآورد می شود. قیمت هواپیماهای شخصی براساس تعداد سرنشین و همچنین تجهیزات و برندسازنده متفاوت است. ارزیابی های اولیه نشان می دهد قیمت هواپیماهای دو نفره بین 190 تا 250 میلیون تومان، هواپیمای 4 نفره بین 340 تا 700 میلیون تومان و همچنین هواپیماهای 8 نفره بین 900 تا یک میلیارد و 600 میلیون تومان تعیین می شود. تقریبا تمامی فرودگاه های کوچک کشور به عنوان پارکینگ حاضر به پذیرش هواپیماهای شخصی سبک می شوند ولی اصلی ترین محل نگهداری این هواپیماها فرودگاه نظرآباد کرج است. برای استفاده از خدمات فرودگاهی نیز به طور متوسط ماهیانه 2 میلیون تومان هزینه به مالک هواپیمای شخصی تحمیل می شود. برآوردها نشان می دهد حداقل 230 فروند هواپیمای خصوصی در ایران پرواز می کند.

در حال حاضر 17 شرکت هواپیمایی در ایران فعالیت می کنند. این تعداد شرکت 214 فروند هواپیما در با 35 هزار و 236 صندلی در اختیار دارند.  پس از افزایش 500 درصدی هزینه های ناوبری، ایرلاین های خصوصی بدهی 350 میلیارد تومانی به شرکت فرودگاهی کشور را متحمل شدند.

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

( در جدول اسامی 12 شرکت هواپیمایی از مجموع 17 شرکت درج شده که اطلاعات آنها منتشر شده بودند.)

ایران به دلیل داشتن 319 فرودگاه در رتبه 22 ام کشور های جهان ایستاده است. کشورهایی مثل ایتالیا، اسپانیا، سویس و اتریش فرودگاه هایشان از ایران کمتر است. براساس این گزارش، در بین کشورهای دنیا، امریکا با تعداد 13513 فرودگاه اولین کشور است. بعد از آن کشور،‌ رتبه دوم و سوم به کشور های برزیل با ۴۰۹۳ فرودگاه و مکزیک با ۱۷۱۴ فرودگاه تعلق دارد. همین طور، کانادا با ۱۴۶۷ فرودگاه و روسیه با ۱۲۱۸ فرودگاه به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را از این نظر به خود اختصاص داده اند. آلمان هم ۵۳۹، چین ۵۰۷، انگلیس ۴۶۰، فرانسه ۴۶۴، هند ۳۴۶ و عربستان ۲۱۴ فرودگاه دارد.

برچسب ها: هواپیما ، پرواز ، تحریم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: